رتبه سوم جهانی گمرک ایران در مبارزه با تخلفات و قاچاق

مرکز اطلاعات و امنیت سازمان جهانی گمرک در تازه‌ترین رده‌بندی جهانی رتبه گمرکات ایران را سوم و پس از نیوزلند و پاکستان اعلام کرد

مرکز اطلاعات و امنیت سازمان جهانی گمرک در تازه‌ترین رده‌بندی جهانی رتبه گمرکات را در مبارزه با تخلفات و قاچاق اعلام کرد. به گزارش اگزیم نیوز به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما ؛ گمرک ایران پس از نیوزلند و پاکستان رتبه سوم را کسب کرده است.

رتبه سوم گمرک ایران به طور رسمی در بیست و هشتمین اجلاس رابطین ملی رایلو آسیا و اقیانوسیه (RILO A/P) در سئول پایتخت کشور کره جنوبی اعلام شد. در این اجلاس، اعضا ضمن تشریک تجارب خود در امر مقابله با تخلفات گمرکی با آخرین روش‌ها و عملیات مربوطه در حوزه تخلفات گمرکی آشنا شدند و گزارشی از کشفیات و فعالیت‌های گمرک ایران در حوزه مقابله با تخلفات گمرکی، مواد مخدر، انواع پیش‌ساز و روان‌گردان از سوی رابط ملی گمرک ایران به اعضای شرکت‌کننده در اجلاس ارائه شد.

در این اجلاس 53 نفر از 18 کشور (استرالیا، بنگلادش، بوتان، کامبوج، چین، فیجی، هنگ‌‌کنک، هند، ایران، ژاپن، کره، مالزی، پنال، نیوزلند، سنگاپور، سریلانکا، تایلند، ویتنام) و سازمان‌های بین‌المللی (رایلو، خاورمیانه، رایلو غرب اروپا، دفتر ظرفیت‌سازی آسیا و اقیانوسیه، برنامه محیط‌زیست سازمان ملل)، وابسته‌های گمرکی (ژاپن، روسیه، بریتانیا و آمریکا) شرکت کردند. سابقه فعالیت دفتر رایلو آسیا و اقیانوسیه در سال 2017 به 30 سال خواهد رسید.

دفتر رایلو آسیا و اقیانوسیه در سئول مستقر است واحد تخلفات دفتر رایلو، عملیات معمول و روزمره خود را به سه گروه در این حوزه‌ها تقسیم‌بندی کرده است:

1- مبارزه با مواد مخدر
2- مبارزه با قاچاق - مبارزه با جرائم زیست‌محیطی عملیات مربوط به مواد مخدر:
- پروژه DSINS (هوایی) و پروژه DSINS (دریایی) عملیات مربوط به مبارزه با سیگار قاچاق:
- پروژه کروکودیل عملیات مربوط به مبارزه با جرائم زیست‌محیطی:
- پروژه Sky-Hole-Patchingطرح کاری رایلو آسیا و اقیانوسیه برای سال 2017

 

طرح کاری رایلو دارای شش گروه است:
 

1- ارتقای پروژه‌های رایلو
2-تحلیل اطلاعات پردازش شده
3- CEN و CEN COMM4-
4 - عملیات‌های مشترک
5- همکاری منطقه‌ای و تبادل اطلاعات
6- کمک‌های فنی دفتر رایلو گمرکات عضو را درخصوص آموزش‌های مبارزه با تخلفات و برنامه‌های ظرفیت‌سازی.

کد خبر 15103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =