سرمایه گذاری چینی ها در یک واحد تولیدی استان مرکزی

اراک - ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: یک هیات اقتصادی و سرمایه گذاری خارجی از کشور چین روز سه شنبه به منظور راه اندازی واحد تولیدی در یکی از مناطق استان مرکزی در اراک حضور یافت

به گزارش ایرنا، محمدرضا حاجی پور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زمینه فعالیت این هیات اقتصادی چینی در بخش تولید ظروف چینی، لعاب، بلور و شیشه است و قرار ایت در سفر خود به استان مرکزی با زمینه های سرمایه گذاری در این خطه اشنا شوند. 
وی ادامه داد: در نخستین دیدار با این گروه اقتصادی چینی، ظرفیت های صنعتی استان مرکزی از قبیل شهرک ها و قطب های صنعتی، میزان همکاری دستگاه های خدماتی و نظارتی و همچنین میزان حمایت های مدیریت ارشد از سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای این گروه اقتصادی تشریح شد. 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اضافه کرد: عرضه خدمات شبانه روزی، بی وقفه و ارزان قیمت آب، برق، گاز و تلفن و واگذاری زمین با قیمت بسیار مناسب از سوی دستگاه های خدماتی و شرکت شهرک های استان مرکزی انگیزه این گروه اقتصادی برای سرمایه گذاری را در این خطه افزایش داده است. 
وی ادامه داد: سرمایه گذاری در بخش های کم برخوردار استان مرکزی به این گروه اقتصادی پیشنهاد شد و اعضای این هیات سرمایه گذاری خارجی نیز از این پیشنهاد استقبال کردند چرا که سرمایه گذاری در این بخش ها از خدمات ویژه ای از قبیل واگذاری زمین با قیمت بسیار پایین و معافیت های مالیاتی ارایه می شود. 
حاجی پور بیان کرد: سرمایه گذاری اولیه مطرح شده از سوی این هیات اقتصادی چینی به منظور ایجاد واحد تولیدی چینی و لعاب و شیشه در استان 2 میلیون دلار است که در صورت تحقق این مهم، 300 فرصت شغلی نیز ایجاد می شود. 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: استان مرکزی با دارا بودن ظرفیت های متنوع اقتصادی از فرصت ها و جذابت های فراوان سرمایه گذاری در حوزه های مختلف صنعت، معدن و کشاورزی برخوردار است. 
از ابتدای سال جاری بیش از 20 گروه تجاری برای سرمایه گذاری به استان مرکزی سفر کرده اند و هم اکنون 2 گروه اقتصادی کره ای و بلژیکی سرمایه گذاری خود را در شهرستان های ساوه و زرندیه آغاز کرده اند. 
فعالیت 2800 واحد صنعتی در نقاط مختلف استان مرکزی این استان را به عنوان قطب چهارم صنعت کشور معرفی کرده است.

کد خبر 15108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =