افزایش ۳۰درصدی صادرات مناطق آزاد

مدیرانتقال فناوری های پیشرفته مناطق آزاد کشور اعلام کرد: از ۳۰ پروژه اقتصاد مقاومتی در مناطق آزاد کشور، ۳ پروژه ایجاد مراکز ارتقا و انتقال فناوری های پیشرفته، افزایش صادرات مجدد و افزایش صادرات از طریق ترانزیت (کالای تولیدی) در اولویت برنامه ها قرار گرفته اند

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از پایگاه خبری مناطق آزاد، «محمد خضرایی منش» از موفقیت مناطق آزاد کشور در فاز نخست بازدیدهای نظارتی تیم پایش و ارزیابی اقتصاد مقاومتی خبر داد و افزود: از مجموع 120 پروژه اولویت دار ابلاغ شده به نهادهای اجرایی کشور، 30 پروژه مهم برای بازدید در دستور کار قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: هدفگذاری پیشرفت پروژه های «صادرات مجدد» و «صادرات از طریق ترانزیت (کالای تولیدی)» تا سقف 30 درصد تعیین شده است.
به گفته خضرایی، برای پایش و ارزیابی این پروژه ها، تیمی متشکل از نمایندگان معاونت هماهنگی و نظارت معاون اول رییس جمهوری، اداره امور فناوری سازمان برنامه و بودجه، اداره امور بازرگانی و خدمات مالی سازمان برنامه و بودجه و نماینده شورای اقتصاد و دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با حضور در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی، عملکرد این سازمان ها را رصد خواهند کرد.
وی با بیان اینکه نخستین بازدید از اقدام های سازمان منطقه آزاد کیش صورت گرفت، افزود: از چند واحد فناوری صنعتی سازمان، مرکز انتقال و ارتقای فناوری، زیرساخت های ایجاد شده و اقدامات زیربنایی بازدید به عمل آمد که وسعت فعالیت ها و اقدام در راستای تحقق اقتصاد دانش بنیان در منطقه آزاد کیش را فراتر از حد انتظار نشان می داد و عملکرد کیش در این خصوص مثبت ارزیابی شد.
وی ادامه داد: دومین بازدید مربوط به اقدام های سازمان منطقه آزاد قشم بود که مرکز رشد قشم، واحدهای دانش بنیان و فناور صنعتی، پارک زیست فناوری خلیج فارس و اقدام های زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم از جمله این بازدیدها بود و عملکرد این منطقه نیز درباره اهداف ابلاغی، مثبت و فراتر از اهداف ابلاغی ارزیابی شد.
خضرایی منش یادآور شد: این ارزیابی ها روزهای 23 و 24 آذر ماه نیز ادامه دارد و اقدام های سازمان منطقه آزاد اروند مورد پایش و ارزیابی قرار خواهد گرفت.
به گزارش ایرنا، معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی پیش از ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی، مشغول فعالیت بود اما پس از ابلاغ این سیاست ها و بند 11 آن که به مناطق آزاد اختصاص دارد، این معاونت به تولید، صادرات و فناوری تغییر نام داد تا برنامه های مرتبط با اقتصاد مقاومتی در مناطق آزاد را جدی تر پیگیری کند. 
«مهدی بازارگان» معاون تولید، صادرات و فناوری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز اواخر اردیبهشت امسال، از اجرای طرح پایش مشکلات صنایع مستقر در مناطق آزاد و برنامه ریزی برای افزایش 30 درصدی صادرات مناطق آزاد ایران خبر داده و گفته بود: توسعه صادرات به عنوان محور کلیدی فعالیت های مناطق آزاد در دستور کار قرار گرفته است و به شدت دنبال می شود. 

کد خبر 15121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =