رفع سایه تحریم از سر اقلام پزشکی

پایگاه روسی اسپوتنیک اعلام کرد وزارت خزانه داری آمریکا تحریم ها علیه ایران را کاهش می دهد و این کاهش بیشتر مربوط به اقلام پزشکی است. 

پایگاه روسی اسپوتنیک اعلام کرد وزارت خزانه داری آمریکا تحریم ها علیه ایران را کاهش می دهد و این کاهش بیشتر مربوط به اقلام پزشکی است. در بیانیه این وزارت خانه آمده است که دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری در حال به روز کردن فهرست کالاهای پزشکی مجاز برای صادرات یا صادرات مجدد به ایران با هدف گنجاندن اقلام جدید است.

سازمان توسعه تجارت نیز طی اعلاعیه ای اعلام کرد که واردات از آمریکا در شش ماهه اول سال 94 شامل 119 قلم کالا جمعاً بمیزان 19.7 هزار تن و به ارزش بالغ بر 37 میلیون دلار است. در این اطلاعیه آمده است که 95 درصد از اقلام اصلی وارداتی از آمریکا مربوط به مواد اولیه شیمیایی، انواع دارو و وسائل پزشکی است.

همچنین مدیرکل دفتر توسعه صادرات کالا سازمان توسعه تجارت در گفت‌وگو با پایگاه خبری سازمان توسعه تجارت گفته بود سهم تأمین نیاز داخلی از محل تولیدات کشور در بخش تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی حدود 50 درصد است. که از این میزان مجموع واردات تجهیزات پزشکی از کشورهای منطقه ای از جمله عراق، ترکیه، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، قطر، ارمنستان، کویت، تاجیکستان، گرجستان، آذربایجان، روسیه و عمان حدود 14 میلیارد دلار بوده است.

براساس آمارهای سال 2014 میلادی، 10  کشور آمریکا، ژاپن، آلمان، فرانسه، انگلیس، ایتالیا، چین، کانادا، روسیه و اسپانیا با مجموع گردش مالی 240 میلیارد دلار، بالاترین سهم بازار تجهیزات پزشکی در جهان را به خود اختصاص داده‌اند که آمریکا با 39 درصد بیشترین سهم را داشته است.

کد خبر 163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =