پروسه زمان بر صدور روادید بازرگانان ایرانی

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با انتقاد از روند صدور روادید توسط سایر کشورها برای بازرگانان ایرانی، گفت: روسیه،‌ قزاقستان و چین به راحتی به ما روادید نمی‌دهند و برای دادن روادید به تجار ایرانی گاهی بین یک ماه تا ۴۰ روز معطل می‌کنند

به گزارش اگزیم نیوز، اسدالله عسگر اولادی امروز در بیست و دومین نشست هیأت نمایندگان اتاق تهران که با حضور محمدجواد ظریف برگزار شد، با انتقاد از روند صدور روادید توسط سایر کشورها برای بازرگانان ایرانی، گفت: کشورهایی مثل روسیه،‌ قزاقستان و چین به راحتی به ما روادید نمی‌دهند و این کشورها برای دادن روادید به تجار ایرانی گاهی بین یک ماه تا 40 روز ما را معطل می‌کنند.

وی افزود: این در حالی است که ما به راحتی برای این کشورها در فرودگاه به مدت دو تا سه ماه روادید صادر می‌کنیم.

عسگر اولادی بیان داشت: این افراد به عنوان توریست به کشور وارد می‌شوند اما در کشور ما مشغول کسب و کار می‌شوند و این افراد در مشهد، تبریز و حتی سه‌راه امین‌حضور مشاهده می‌شوند که با اجاره کردن یک واحد صنفی به عرضه کالا می‌پردازند.

وی بیان داشت: اگر قرار است کشورهایی مثل چین، روسیه، قزاقستان و ... به ما به سختی روادید دهند، ما هم باید اقدامی مقابل آنها انجام دهیم. 

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین خطاب به ظریف وزیر امور خارجه، بیان داشت: شما در رابطه با برجام یک یادگار در تاریخ انقلاب به جا گذاشتید که به نام شما ثبت می‌شود. 

کد خبر 16521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =