تقدیر از پژوهشگران  برتر بانک توسعه صادرات ایران

اگزیم بانک ایران در همایشی به تقدیر و معرفی پژوهشگران برتر خود پرداخت و دغدغه های این بخش مورد بررسی قرار گرفت

همایش تقدیر از پژوهشگران و پیشنهادهندگان برتر بانک توسعه صادرات ایران، با حضور اعضای هیات مدیره و جمعی از پژوهشگران فعال در این حوزه در محل ساختمان مرکزی این بانک برگزار شد. هدف از برگزاری این همایش تشویق و ایجاد انگیزه بین پژوهشگران و برگزیدگان فعال در نظام پژوهشی بانک بود تا بدین وسیله شاهد رشد و تعالی سازمانی در این نهاد باشیم.

دکتر سید مرتضی ذکاوت عضو هیات مدیره بانک بعنوان سخنران در این همایش حول محور اهمیت نظام پیشنهادها و پژوهش در امور بانکی به ایراد سخن پرداخت. وی ضمن اشاره به دغدغه های موجود در این زمینه گفت: بوروکراسی و زمان بر بودن کارشناسی توسط واحدهای ذیربط از جمله مواردی است که همکاران از آن گله مند هستند. وی افزود: به عقیده من در کنار چارچوب رسمی، می توانیم به منطق و روح این فرآیند توجه کنیم. اگر آحاد کارکنان نظام بانکی در مسیر بهبود فرآیند و کارکرد بانک قدم بردارند و سرنوشت و آینده سیستم را در آینده خود در نظر بگیرند و بر این باور باشند که سرنوشت بانک با مقدرات ایشان گره خورده، قطعا در نظام پیشنهادات شاهد تحول چشمگیر خواهیم بود.

وی افزود: وقتی این روح حاکم شود، نظام پیشنهادات صرفا یک فعالیت بوروکراتیک به منظور ارتقا در سیستم و رفع مسئولیت نخواهد بود و نتیجه بهتری حاصل می شود. ذکاوت در ادامه پیشنهاد تشکیل گروه های خبرگی در حوزه های مختلف را مطرح کرد و گفت: با تشکیل چنین گروه هایی می توان سازو کار بوروکراتیک را تسهیل کرد.

 دکتر محسن اشرف پور مدیر امور ارتباطات نیز در صحبت های خود به سبقه کار پژوهشی در بانک توسعه صادرات اشاره کرد و گفت: بانک توسعه صادرات ایران اولین بانکی است که پژوهش و مدیریت ریسک را در ساختار خود پیش بینی کرد و به دلیل  بهره مندی  از نیروی انسانی متخصص و تحصیل کرده توانسته است از برون سپاری پژوهش های خود بی نیاز شود و سالانه اولویت های پژوهشی خود را با استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و مراکز علمی کشور احصا نماید. دکتر اشرف پور در ادامه متن پیام دکتر صالح آبادی را خطاب به شرکت کنندگان این همایش قرائت کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش تقاضا محور به عنوان زیربنای امور اجرایی و کاربردی در عرصه های مختلف از جمله نظام بانکی، نقش مهم و اساسی در تقویت بخش های مختلف سازمان ایفا می کند. اهمیت پژوهش در جهت نیل به اهداف سازمان ایجاب می کند تا فرهنگ ایده پردازی، نوآوری، ارائه پیشنهادات سازنده و همچنین تقویت کارگروهی و پژوهش محوری در امور، همواره در اولویت قرار گیرد. در ادبیات اقتصاد مقاومتی نیز پژوهش تقاضا محور یکی از موضوعاتی است که مورد توجه قرار گرفته است.

یکی از ابتکارات و افتخارات این بانک تشکیل نظام پیشنهادها از سال 1380 بوده است که خود نشان از اهمیت همکاری مبتنی بر اعتماد متقابل و استقبال از فرهنگ مشارکت و تشویق ارائه ایده ها دراین بانک دارد. مجموعه این اقدامات، پیامدهای ارزشمندی در مسیر ارتقای روحیه نوآوری و خلاقیت و کارگروهی در بین کارکنان بانک داشته و ارتقای رضایتمندی کارکنان، افزایش تعهد و تقویت پذیرش نتایج تصمیمات، و در ابعاد گشترده تر، بهبود عملکرد و پیشبرد اهداف و رشد و تکامل فردی در مجموعه بانک را در پی داشته است که انتظار می رود این روند مثبت و روبه رشد همچنان تداوم یابد.

افزایش بهره وری و اثر بخشی، نیازمند توسعه فعالیت های پژوهش خلاقانه، نوآورانه، نظم یافته و برنامه ریزی شده است که در این راستا، فعالیت های متنوع اداره پژوهش و مدیریت ریسک در ارایه گزارش های مفید کارشناسی از جمله: مدل های کسب و کار موسسات اعتبار صادراتی، مروری بر خدمات اگزیم بانک ها و بررسی مدل S&P و امکان سنجی اجرای آن در بانک توسعه صادرات ایران، نوید بخش استمرار بهره مندی از ظرفیت های قابل توجه علمی همکاران محترم در اجرای طرح های مطالعاتی و پژوهشی موردنیاز بانک است.

بی تردید تبدیل فکر و اندیشه به ایده، پیشنهاد و در نهایت ارایه یک خدمت و یا بهبود آن، کاری ارزشمند و در گرو اهمیت دادن به پژوهش تقاضا محور است. لذا ضرورت دارد مجموعه ارکان سازمان در این خصوص همت گمارند و به دور از هر گونه اقدام شعاری یا نمایشی، رسالت اصلی پژوهش را مدنظر قرار دهند و در کنار امور جاری خود به دنبال بهبود مستمر عملکردها باشند.

کلام آخر اینکه پژوهش و توسعه خلاقیت و نوآوری که ضامن بقا و رشد سازمان ها و انعطاف پذیری همگام با تغییرات جهانی است، در بانک توسعه صادرات ایران به عنوان یک بانک تخصصی و توسعه ای در عرصه بین المللی و در نظام بانکی ایران از جایگاه خاصی برخوردار است. نگاه ویژه و انتظارات مسوولان محترم نظام از این بانک موید آن است که تمامی کارکنان خدوم متعهد و متخصص این نهاد مهم اقتصادی، باید با عزم راسخ و تلاشی مضاعف در ایجاد نهضت علمی خدمت رسانی به مشتریان نقش حساس و ارزشمند خود را در مسیر رونق و توسعه صادرات غیرنفتی کشور و تداوم پیشرفت و موفقیت اعتلای بانک در ابعاد ملی و بین المللی به کار گیرند.

در ادامه این همایش دکتر معصومه فولادی دبیر همایش و مدیر مرکز پژوهش بانک توسعه صادرات نیز به تشریح عملکرد مرکز پژوهش و مدیریت ریسک بانک توسعه صادرات پرداخت.

در پایان برگزیدگان این همایش در بخشهای مختلف به شرح زیر معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند؛ برگزیدگان نظام پیشنهادها، فرزاد شاه کرمی، مرتضی علی اکبری، بهروز شهبازی، عباس زاهدی، حمید یوسفی پور لنگرودی، عباس یوسفی، علی علیزاده جوینی، ماندانا شهاب دوست، یحیی امانی سندبادی، سعید نیکنام، داوود رفیعی، جواد عباسی، کیومرث قلاوند، سید مجتبی خاتمی، بهرام عاشوری، مسعود عبدیان، محمد خدامیان، مهدی بیگلری، حسین آقانبی، سید محسن غروی، ابراهیم قدیری، پیمان فتح الهی، احمد بزرگی، زهرا توده فراهانی، زینب ذاکر، طاهره علی حیدری بیوکی، منصوره جلایری، مهدی قانعی اردکانی شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش پژوهش، برگزیدگان جشنواره، طاهره حیدری بیوکی، رضا قرائی پور، سید محمد طباطبایی فر، حسین آتش پیکر، علی فاتحی، رضا رضایی صومعه، زهرا خورده پر ، فائزه مشهدی احمد، سید مجتبی حسن زاده یوسف آباد، معصومه فولادی و خدیجه نیوره معرفی شده و مورد تقدیر قرار گرفتد.

کد خبر 16553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =