صادرات ۱.۶ میلیارد دلاری صنایع کوچک

معاون صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور گفت: طی ۹ ماهه‌ی اخیر ۱.۶ میلیارد دلار در صنایع کوچک صادرات ثبت‌ شده و این در حالی است که رشد صنعتی منفی کشور نیز امسال به ۴.۲ مثبت رسیده است

به گزارش اگزیم نیوز، غلامرضا سلیمانی در آئین افتتاحیه‌ی دومین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی قزوین اظهار کرد: تولید رقابتی در صنایع کوچک نیازمند داشتن مهارت کارگران و تولیدکنندگان است و در این راستا دوره‌های مهارتی تخصصی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: ما در 9 ماهه اخیر در صنایع کوچک 1.6 میلیارد دلار صادرات داشته‌ایم و این نشان می‌دهد که صنایع کوچک صنایع افتاده‌ای نیستند. سلیمانی با اشاره به اینکه سال گذشته رشد صنعتی کشور منفی بوده است، گفت: با برنامه‌ریزی و اقدامات مؤثر دولت این رقم امسال به  4.2 درصد رسیده است.

معاون صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور اضافه کرد: اشتغال و بیکاری  دو مشکل عمده‌ی کشور هستند که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و خروج از رکود باید تلاش کنیم. وی یادآور شد: استان قزوین در حوزه‌ی صنعت و شرکت‌های دانش‌بنیان ظرفیت‌های خوبی را دارا است و نیاز است تا جهت اثرگذاری بیشتر از ظرفیت این حوزه‌ها استفاده کرد.

سلیمانی تأکید کرد: بیش از 100 هزار نفر از کارمندان و کارگران شهرک‌های صنعتی کشور در راستای ارتقای سطح دانش تولیدکنندگان زیرپوشش آموزش قرارگرفته‌اند. معاون صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور ادامه داد: کاهش فروش نفت در برخی کشورها مانند عراق و افغانستان میزان صادرات نیز کاهش پیداکرده که در تلاش هستیم تا بارونق اقتصادی بتوانیم وضعیت خود را بهبود بخشیم.

وی تصریح کرد: ما معتقد هستیم که نباید تولیدات صنایع کوچک و متوسط فقط در داخل عرضه شود بلکه باید تولیدکنندگان از تمام توان خود برای صادر کردن کالاها و رقابت با کالاهای خارجی استفاده کنند. معاون صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور بابیان اینکه تا پایان بهمن‌ماه تسهیلات بهین ‌یاب پرداخت می‌شود گفت: پس از اتمام پرداخت اقدامات لازم درزمینهٔ ارتقا رقابت‌پذیری صنایع کوچک انجام می‌گیرد.

کد خبر 16577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =