اهمیت بخش خصوصی نزد دولت و حاکمیت در حال افزایش است

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه تقاضا از همه جهات به اتاق رو به افزایش است، گفت: اهمیت بخش خصوصی در حاکمیت و دولت در حال افزایش است و ما باید خودمان را برای آن آماده کنیم

به گزارش اگزیم نیوز، پدرام سلطانی امروز در نخستین گردهمایی دبیران تشکل‌های  ملی وابسته به اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه باید ارتباط اتاق و دبیران تشکل‌ها با برقرار شود، گفت: دبیران نقش موتور محرکه تشکل‌ها را ایفا می‌کنند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه رویکرد هیأت رئیسه اتاق در این دوره توانمندی تشکل‌ها است، گفت: آموزش، مهم‌ترین اهرم توانمندسازی است و در این دوره قصد داریم تا در مأموریت 4 ساله اتاق، یک دوره آموزش خاص مدیران (MBA) غیردولتی را در مشارکت با یکی از دانشگاه‌های کشور برگزار کنیم.

وی افزود: ساختار جامعه ما در بخش‌های کسب و کار و غیرعمومی و غیرانتفاعی عموما براساس تجربه افراد است، اما در کنار تجربه، نیازمند آموزش هستیم.

سلطانی با اشاره به مباحثی که در 2 هفته پیش با حضور وزیر امور خارجه کشورمان در اتاق بازرگانی با اعضای این اتاق مطرح شد، گفت: کاری که تشکل‌ها باید به آن توجه کنند، این است که هر سال در حوزه بازاریابی و ارتباط بین‌الملل یک هدفگذاری مشترک با وزارت خارجه داشته باشند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان داشت: بنابراین تشکل‌ها باید به تناسب اینکه کدام کشور از اولویت برای ارتباطات بین‌المللی با آنها در حوزه بازاریابی، انتقال فناوری، سرمایه‌گذاری مشترک و... برخوردار است، هدف گذاری کنند و سپس ارتباط آن تشکل‌ها با سفارتخانه ایران در کشور هدف برقرار شود.

سلطانی افزود: در یک سال باید سفارتخانه و هم تشکل‌های مربوطه برروی یک یا حداکثر 2 موضوع تمرکز کنند و در همان ارتباط به اعزام هیأت تخصصی، پذیرش هیأت تخصصی و دریافت اطلاعات بپردازند.

وی افزود: اهمیت بخش خصوصی در حاکمیت و دولت در حال افزایش است و ما هم باید خودمان را برای آن  آماده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه ما با افزایش تقاضا مواجه هستیم و این افزایش تقاضا از همه جهات به اتاق بازرگانی وارد شده است، گفت: مراجعه دولت و سایر قوای حاکمیتی به اتاق بازرگانی افزایش یافته و انواع تقاضا از جانب دولت به سمت اتاق بیشتر شده است.

سلطانی بیان داشت: از طرف دیگر مطالبه و میزان ارتباط فعالان اقتصادی و تشکل‌ها با اتاق بازرگانی ایران افزایش یافته است. از آن طرف هم مسائل و مشکلات در محیط کسب و کار در حال افزایش است و این باعث شده که تقاضاها با خروجی‌ها تناسب نداشته باشند.

وی با بیان اینکه اتاق نیازمند تقسیم کار با تشکل‌ها است، گفت: اتاق نمی‌تواند و نباید درگیر حل مشکلات بخشی شود.

وی افزود: سرعت‌بخشی به شکل‌دهی فدراسیون‌ها ضروری است و اتاق باید نقشه سیستم کار فراگیر بخش خصوصی را ترسیم و محدوده فعالیت مأموریت‌های خود را معین و محدوده فعالیت و مأموریت کمیسیون‌های اتاق‌های شهرستان‌ها، تشکل‌ها و اتاق‌های مشترک را نیز معین کند.

کد خبر 16631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =