مهار ریسک های ۲۰۱۷ با صادرات آسیا

عملکرد تجاری منطقه آسیا نشان می دهد که انعطاف مبادلات خارجی در این منطقه می تواند ریسک ها را در سال جاری میلادی کاهش دهد

به گزارش بیزنس اینسایدر، در حالی که اجرایی شدن سیاست‌های ضد تجاری دولت جدید آمریکا می‌تواند تهدیدی جدی برای تجارت آسیا در سال 2017 باشد، اما عملکرد تجاری سال گذشته این منطقه نشان‌دهنده انعطاف مبادلات خارجی است و رویدادها حاکی از آن هستند که این روند در سال 2017 نیز ادامه خواهد داشت.

در سال 2016، بعد از یک رکود تجاری شدید که با کاهش ارزش یوآن چین همراه شد، صادرات منطقه آسیا دوباره کاملا احیا شد. این در حالی بود که سال گذشته وقایعی مثل برگزیت، رفراندوم ایتالیا و انتخابات آمریکا مسائل اقتصادی را تحت الشعاع قرار داد.

نمودارها دلیل این موضوع را توضیح می‌دهند. نمودار اول می‌گوید صادرات آسیا با نزدیک شدن به پایان سال هم از نظر ارزش دلاری و هم حجم افزایش یافته است و نمودار شماره 2 می‌گوید این روند در سال 2017 نیز ادامه خواهد یافت. 

این در شرایطی است که آژانس گمرک چین اخیرا اعلام کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با اعمال سیاست های حمایتی بیشتر تجاری، رشد صادرات چین را محدود خواهد کرد. هوانگ سونگ پینگ سخنگوی گمرک چین در سخنانی تاکید کرد: چین بزرگترین بازنده در روند ضد جهانی سازی خواهد بود، افزایش هزینه ها و سایر عوامل ؛ چالش های زیادی را برای بهبود شرایط تجاری چین در سال 2017 میلادی به وجود خواهد آورد.

وی در ادامه تصریح کرد: چالش هایی که چین در زمینه تجارت با آن روبرو است، کوتاه مدت نیست ولی اقتصاد چین می تواند این چالشها را مدیریت کند. امیدوارم همکاری های اقتصادی و تجاری چین و آمریکا ادامه یابد. ترامپ در رقابت های انتخاباتی بارها از سیاست های تجاری و ارزی چین انتقاد کرده و رسما دولت چین را به دستکاری در نرخ ارز متهم کرده است.

 

کد خبر 16659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =