افت شدید هزینه فرصت های تجاری با سه سامانه

فرزانه دانشمند در مراسم رونمایی از سه طرح دانش بنیان از کاهش زمان و هزینه های صادراتی و وارداتی در کشور با راه اندازی چیگل، چیتان و یاپست خبر داد

رئیس هیات مدیره شرکت همیشه پویا در مراسم رونمایی از سامانه سه گانه چیگل، چیتان و یاپست با اشاره به این که خرید الکترونیکی کالا از بازارهای جهانی، خصوصا کالاهای استراتژیک برای فناوران، تولیدکنندگان و صنعتگران فرایند بسیار سودمندی است که تا کنون در کشور ما امکان پذیر نبوده گفت: سرویس هوشمند و نوآورانه چیتان بوسیله یکپارچه سازی با بزرگترین سامانه های اینترنتی جهان مانند «ای بی» و «آمازون» امکان خرید کالا از سراسر جهان را برای ایرانیان فراهم کرده است. این سامانه با قوانین واردات و صادرات ایران کاملا تطابق داشته و می تواند بصورت هوشمند و در کمترین زمان مدل فرایندهای لجستیک و ارسال کالا به دست خریدار را تغییر دهد.

 فرزانه دانشمند گفت: از این رو چیتان توانسته است بسیاری از کالای مورد نیاز برای صنعت نفت و گاز و صنایع دفاعی را با قیمت بسیار پایین تر از آنچه که در شرایط تحریمها به دست خریداران می رسید، تامین نماید و تبدیل به یکی از پرمخاطب ترین سامانه های الکترونیکی کشور بدل گردد؛ همچنین امکان خرید با ریال و از طریق کارت های شتاب نیز در این سامانه امکان پذیر است.

دانشمند افزود: این سامانه بصورت هوشمند می تواند اطلاعات کامل کالاها را بر اساس منشور فرهنگی و دینی ایران و سایر کشورهای مسلمان فارسی زبان بررسی کرده و بر اساس قوانین منع واردات برندها و محصولات ممنوع، آنها را فیلتر کند. اقدامات هوشمندانه این سامانه موجب انتخاب نام چیتان به معنی زیرک و باهوش برای آن شده است؛ سامانه ای کاملا بومی و فارسی زبان که بر اساس جدیدترین فناوری روز جهان از کاربران ایرانی به طور کامل پشتیبانی می کند.

 دانشمند در توضیح عملکرد سامانه یا پست نیز گفت: پاپست یک سیستم پست الکترونیکی قدرتمند موسوم به EDM است که امکان انتقال یک بسته پستی از جنس نامه یا بروشور را از طریق امواج الکترونیکی میسر می سازد.

وی افزود: یاپست این امکان را فراهم می کند تا شما یک بروشور تبلیغاتی را برای طیف وسیعی از مخاطبین خود و یا مشریان فعلی تان در ایران و خارج از ایران بدون مراجعه به پست بسته بندی و ارسال کنید.

دانشمند اظهار داشت: با یاپست  تولید کنندگان می توانند بدون صرف وقت و هزینه گزاف انواع محتوای تبلیغاتی خود را با بیست زبان مختلف و با قابلیت دریافت ارزهای ۱۶ کشور به هر نقطه از جهان بفرستند، علاوه بر این یاپست با استفاده از امکانات و بانک اطلاعاتی گسترده شرکت ملی پست ایران قوی ترین خدمات بازاریابی و توزیع مویرگی در داخل ایران و آسیا را فراهم می کند.

وی در ادامه گفت: این سامانه ابزاری قدرتمند، آسان و سریع برای مسئولین روابط عمومی سازمانها، واحد تبلیغات و اطلاع رسانی شرکت ها و موسسات و نیز برای عموم مردم است که توسعه کسب و کار و روابط فردی و اجتماعی را فراهم می کند.

دانشمند در مورد سامانه چیگل گفت: چیگل نیز پیشرفته ترین ابزار مدیریت فروش اینترنتی خرد و عمده کالای ایرانی است که بصورت چند ارزی و بیست زبانه در اختیار تولید کنندگان و تامین کنندگان ایرانی اعم از کسب و کارهای بسیار کوچک خانگی ایرانی تا تولیدکنندگان بزرگ ایرانی قرار می دهد.

وی ادامه داد: در این مکان بازار اینترنتی، تولیدکننده و تامین کننده کالاهای ایرانی فقط تولید با کیفیت انجام می دهد و پس از آن تمامی فرایندهای حمل و توزیع داخلی، حمل و توزیع بین المللی، تامین درگاه های دریافت ارزی، بازپرداخت های ارزی و ریالی و تمامی فرایندهای لجستیک در چرخه فروش خرد و عمده ایرانی را به چیگل و شرکای قدرتمند او می سپارد.

 

زیرساخت های پستی فراهم است

در این مراسم، مهری،مدیر عامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران ضمن تشریح عملکرد یکساله شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، بهره برداری از سه سامانه چیگل، یاپست و چیتان را کمک بزرگی در عرصه رقابت بین المللی دانست و گفت: ما بعنوان پست زیرساختهای لازم برای ارتقای کیفیت و سرعت تجارت الکترونیکی را فراهم می کنیم. شرکت ملی پست این آمادگی را دارد که با استفاده از منابع اطلاعاتی خود کمک شایانی به طرح هایی چون یاپست ارائه دهد. مهری از به هنگام سازی ۱۰۰ درصد کدپستی شهرها و ۵۵ درصد روستاهای کشور خبر داد و گفت: طرح به هنگام سازی ۵۰ میلیون رکورد پستی در کشور انجام شده و  کد پستی ۳۹.۵ میلیون واحد شهری و ۱۰.۵ میلیون واحد روستایی به روزرسانی شده است.

مهری به اهمیت تجمیع اطلاعات مشاغل  کشور اشاره کرد و گفت: تقریبا بالای ۸۰ درصد مشاغل کشور را به روز داریم و طبقه بندی مشاغل را انجام داده ایم که می تواند در پست مستقیم الکترونیکی بسیار با اهمیت باشد. در این مراسم یادداشت تفاهم هایی مابین بانک توسعه صادرات، شرکت گسترش تجارت برنا و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور با شرکت همیشه پویا به امضا رسید. در پایان این مراسم سامانه های چیگل، یاپست و چیتان توسط دکتر سروش و دکتر مهری رونمایی شدند و از ۹ تامین کننده اول کالای ایرانی در چیگل تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 16686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =