حضور پررنگ بخش خصوصی در اقتصاد و تولید

آنچه در حال حاضر باید انجام داد آن است که براساس توانمندی های بالقوه داخلی ظرفیت های موجود در بخش ها و صنایع کشور را شناسایی کنیم در این صنایع کلیدی سرمایه گذاری کرده و رقابت سالم ایجاد نماییم

عطاء الله حکیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ارتباط با این پرسش که چه بخش هایی در کشور ما توان رقابت و بازاریابی را در سطح جهانی دارند به اگزیم نیوز گفت:  در حال حاضر هیچ کس نمی تواند به طور دقیق در این خصوص اظهارنظر کند زیرا هیچ آمار دقیق و قابل توجهی در این زمینه وجود ندارد که این امکان در کدام صنایع و بخش های خدماتی وجود دارد. اما می توان پیش بینی کرد که بخش نفت، پتروشیمی در اولویت اول و بخش مواد معدنی مثل روی و آهن در جایگاه های بعدی قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: آنچه در حال حاضر باید انجام داد آن است که براساس توانمندی های بالقوه داخلی ظرفیت های موجود در بخش ها و صنایع کشور را شناسایی کنیم در این صنایع کلیدی سرمایه گذاری کرده و رقابت سالم ایجاد نماییم.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی افزود مشکل اصلی کشور در بعد تولید و بازاریابی عدم حضور بخش خصوصی توانمندی است که در بازارهای تولیدی ما سرمایه گذاری کند. بخش خصوصی که قبلا از تسهیلات بانکی استفاده کرده بود سرمایه پذیر بود و نه سرمایه گذار. لذا توانمندی کافی برای ارتقاء کیفی محصولات ایرانی برای رقابت در بازارهای جهانی را نداشت لذا کمبود بخش خصوصی توانمند که بتواند در بخش تولیدی ما سرمایه گذاری کند بطور چشمگیری نمایان است و این یکی از مشکلات اساسی در بخش تولیدی کشور ماست.

حکیمی مشکل دیگر موجود در بعد تولید برای رقابت با کالاهای سطح جهانی را عدم استفاده صنایع، از فناوری های نوین دانست و گفت باید در این خصوص به طور جدی کار شود.  وی یکی از راهکارهای پیشنهادی در این ارتباط را تعامل و ارتباط نزدیک بین دانشگاه­ها و موسسات تولیدی و صنعتی در کشور دانست و افزود متاسفانه در حال حاظر این ارتباط بسیار ضعیف است اما می توان با برنامه ریزی دقیق علمی این مشکل را حل کرد.

کد خبر 1757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =