اصلاح قوانین دوران تحریم برای پساتحریم

فاطمه مقیمی: در شرایط فعلی تجار باید زیرکی لازم را برای کشف سلایق مختلف و بازارگردانی صحیح در امر صادرات داشته باشند

 

یک عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: در شرایط فعلی تجار باید زیرکی لازم را برای کشف سلایق مختلف و بازارگردانی صحیح در امر صادرات داشته باشند.

فاطمه مقیمی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در گفت و گو با اگزیم نیوز گفت: اگر بخواهیم نگاه جدیدی در عرصه تجارت داشته باشیم باید هماهنگی لازم با شرایط جدید و حذف قوانین بازدارنده را اولویت قرار دهیم تا بتوانیم راه را برای ورود سرمایه گذاران خارجی و سرمایه گذاری تولید کنندگان داخلی در کشورهای دیگر را باز کنیم.

وی ادامه داد: نمی تواند جزء به جزء دستورالعمل های که در زمان تحریم اجرا می شد را نادیده گرفت، اما می توان متناسب با شرایط جدید، قوانین دست و پا گیر را تغییر داد.

این عضو اتاق بازرگانی با اشاره به اینکه تعدد  قوانین  باعث سردرگمی در بخشی از حوزه ها شده، گفت: زمانی که صحبت از رفع موانع می شود ابتدا باید نگاهی به دستوالعمل هایی کرد تا راهگشا و یا دست و پاگیر بودن آنها را تشخیص داد، در برخی موارد تعدد قوانین باعث سردرگمی فعالان حوزه شده به طوری که باید مراحل بسیار پیچیده ای سپری کنند تا در نهایت فعالیت ابتدایی خود را آغاز کنند.

مقیمی افزود: برای توسعه و رشد اقتصاد در کشور باید تسهیلات لازم در همه زمینه ها در نظر گرفته شود، در غیر این صورت به همین روش می توان ادامه داد.

این عضو اتاق در خصوص آینده بازرگانی در کشور تصریح کرد: با اجرایی شدن برجام می توان آینده روشنی را برای این حوزه ترسیم کرد، اگر با برنامه ریزی به استقبال توسعه تجارت برویم می توانیم در مدت زمان تعریف شده نتیجه مطلوبی بدست آوریم هرچند که باید آیین نامه های تسهیلاتی برای بازرگانی تدوین شود، اما تجار های می توانند با نگاه جدید فعالیت خود را ادامه دهند.

وی به ارتقا کیفیت محصولات برای صادرات کالا تاکید کرد و گفت: زملانی که از صادرات صحبت می شود باید پارامتر های متفاوتی مانند کشورهای مقصد، بازار های مورد نظر، سطح کیفیت کالاها، رقیبان و..... مد نظر باشد، اگر بتوانیم سلایق جوامع مختلف در کشورهای مورد نظر برای صادرات کالا را کشف کنیم برگ برنده ی میدان رقابت را در دست گرفته ایم، بنابراین صادرات کالا زیرکی را نیاز دارد تا شرکت های داخلی ما بتوانند بازار گردانان خوبی در این زمینه شوند.

کد خبر 1759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =