پياده سازي طرح كارشناسي مجازي در گمرك

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از روابط عمومي گمرك ايران ، مسعود كرباسيان كه در همايش تخصصي – آموزشي رؤساي گمركات اجرايي سخن مي گفت كارشناسي مجازي را به عنوان يك شيوه نوين گمركي توصيف كرد و افزود : تعريف كارشناسي مجازي اين است كه اگر كالايي در يك گمرك اظهار شد بتوان امور گمركي آن را در گمرك ديگري انجام داد و از اين طريق سرعت و سهولت بيشتري را در فرآيند كار گمركي بوجود آورد.
رئيس كل گمرك ايران در همايش تخصصي –آموزشي رؤساي گمركات اجرايي به ضرورت توسعه و تقويت سامانه جامع امور گمركي در همه گمركات و انجام فعاليت ها از طريق شيوه هاي الكترونيكي تأكيد كرد.
دكتر مسعود كرباسيان در اين زمينه مسئوليت دفتر آموزش را مهم و سنگين توصيف كرد و افزود : آموزش بايد در خدمت حوزه فناوري و دفتر آموزش گمرك بايد در خدمت حوزه فناوري قرار گيرد و دفتر آموزش گمرك به صورت فعال در اين عرصه ظاهر شود. وي با تشريح نتايج مثبت اجراي سامانه امور گمركي از جمله افزايش درآمد گمركي كه در سال 93 با 68 درصد رشد به بيش از 13 هزار ميليارد تومان رسيد ، كاهش زمان و هزينه ترخيص كالا و مقابله با جعل اسناد و تخلفات ، بر اهميت كار گمركات در نقاط مرزي و محروم تأكيد كرد و گفت : چشم مردم به عملكرد مديران و كاركنان اينگونه گمركات دوخته شده و زندگي آنان به فعاليت گمرك بستگي دارد ، مضاف بر اينكه توليد و اشتغال و درآمد دولت نيز به نوعي در گرو عملكرد گمركات است .
دكتر كرباسيان حفظ و صيانت ازسلامت مردم را از ديگر وظايف و مسئوليت هاي مهم گمرك توصيف كرد و گفت : كارهايي كه در گمركات به درستي انجام مي شود خير آن به مردم ، توليد كنندگان ، صادر كنندگان و اعتبار و درآمد كشور مي رسد.

کد خبر 1763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =