امکان شناسایی کالای ناسالم وارداتی و قاچاق پیش از رسیدن به مرز 

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران از امکان شناسایی کالای ناسالم وارداتی و قاچاق پیش از رسیدن به مرز و همچنین کاهش ۲۵ درصدی هزینه ها به سبب کاستن از زمان معطلی کالا هنگام ترخیص خبر داد

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی(شادا)، مسعود کرباسیان گفت: سامانه الکترونیک تجارت فرامرزی ایران با کاهش زمان معطلی کالاها برای واردات، 24 تا 25 درصد هزینه کالا را کاهش خواهد داد.
وی افزود: این میزان کاهش به سبب سامانه الکترونیک تجارت فرامرزی ایران، بیانگر ارزش اقتصادی است که این سامانه برای کشور به همراه دارد.
کرباسیان گفت: بر پایه برآوردهای بانک جهانی هر روز معطلی کالا، هزینه ای معادل یک درصد ارزش آن به بار می آورد. 
رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران توضیح داد اگر کالایی یکصد روز در کشور برای صادرات معطل بماند، به میزان صد درصد ارزش کالا، به هزینه ها افزوده می شود. 
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برای راه اندازی این سامانه به آماده سازی زیرساخت های ارتباطی نیاز بود که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نهایت همکاری را با گمرک جمهوری اسلامی داشت. 
کرباسیان گفت: سامانه الکترونیک تجارت فرامرزی ایران کمک خواهد کرد فرایند ترخیص کالاها در همان کارخانه انجام شود و دیگر به مراجعه حضوری نیازی نباشد. 
وی افزود: این سامانه، شفاف سازی فرایند ترخیص کالاها را به دنبال دارد و از قاچاق کالاها نیز جلوگیری خواهد کرد. 
به گفته او، سامانه الکترونیک تجارت فرامرزی از جعل اسناد و ارائه اطلاعات غیرشفاف درباره کالاها جلوگیری می کند و به گمرک اجازه می دهد از نوع و میزان کالاهای وارداتی پیش از رسیدن به مرزهای کشور آگاه شود و از ورود کالاهای غیرسالم جلوگیری کند. 
پانزدهم مهرماه پارسال، معاون اول رئیس جمهوری در مراسم رونمایی از سامانه جامع گمرکی (پنجره واحد تجارت فرامرزی) تاکید کرده بود راه اندازی سامانه ها و ایجاد تسهیلات مختلف در بسیاری از گمرک های کشور موجب کاهش معطلی برای ترخیص کالا می شود و سرعت کار افزایش می یابد.

کد خبر 1783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =