تولید داخل اسیر مشکلات مالیاتی است

علی اکبر ناصری، نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در باره به اگزیم نیوز گفت: فرار مالیاتی متاسفانه در بخش های زیادی از اقتصاد دیده می شود که این امر باید از طریق سازمان امور مالیاتی با سختگیری های بیشتری همراه شود

گریز از پرداخت مالیات موضوعی است که هر ساله از سوی سازمان های مختلف خصوصا سازمان امور مالیاتی با ریز بینی های خاص خود بررسی می شود اما این ریزبینی ها در بخش هایی باز هم کاستی ها و نواقصی دارند که باعث می شوند بخش های دیگر اقتصاد با مشکل همراه شوند، خانه ملتی ها در این باره معتقدند که سختگیریهای بیش از اندازه سازمان امور مالیاتی در برخی موارد و تسهیلات بیش از حدی در برخی موارد دیگر باعث شده تا باز هم راه فراری برای این امر باشد، این موضوع به اندازه ای پیش رفته که بخش تولید کاستی های مالیاتی دیگر بخش ها را باید جبران کند.

علی اکبر ناصری، نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در باره به اگزیم نیوز گفت: فرار مالیاتی متاسفانه در بخش های زیادی از اقتصاد دیده می شود که این امر باید از طریق سازمان امور مالیاتی با سختگیری های بیشتری همراه شود.

وی ادامه داد: قوانینی در این باره وضع شده اما به نظر می رسد باید قوانین سختگیرانه تری مشابه با سایر کشورهای توسعه یافته برای این موضوع در نظر گرفته شود، در غیر این صورت  مشکلات فرار مالیاتی بر دوش بخش تولید می افتد. با نگاه وسیع تر در این زمینه باید گفت بخش تولید هم تا حدودی با رکود همراه است بنابراین جبرانی برای کسری بازپرداخت های مالیاتی وجود ندارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به اینکه تقویت بخش تولید عنوان کرد: بخش تولید نباید با مشکلاتی همچون مالیات های غیر قابل قبول یا سنگین همراه شود، به بیان دیگر باید این بخش را برای توسعه تجارت و صادرات تقویت کرد.

کد خبر 1787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =