هرمزگان دروازه تجارت و اقتصاد ایران است

 استاندارهرمزگان با بیان اینکه این استان دروازه تجارت و اقتصاد ایران است، گفت: سرمایه گذاران کشور عمان می توانند در زمینه های مختلف در این استان سرمایه گذاری کنند

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان ، جاسم جادری روز شنبه در دیدار با سفیر عمان در ایران با اشاره به وجود مرز آبی مشترک میان ایران و عمان و نزدیکی این کشور به استان هرمزگان، افزود: ایران و عمان از گذشته تا کنون روابط مناسب و خوبی با یکدیگر داشته اند.
وی افزود: در این شرایط استان هرمزگان نیز با توجه به ظرفیت های مناسبی که برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی با عمان دارد، می تواند در این زمینه نقش مهمی ایفا کند.
جادری خاطرنشان کرد: وجود مناطق آزاد کیش و قشم، منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس و استقرار صنایع بزرگ، مجتمع بندری شهید رجایی و همچنین صنعت کشتی سازی از جمله ظرفیت های مهم هرمزگان برای سرمایه گذاری محسوب می شود.
وی اظهار کرد: توسعه شرق هرمزگان با محوریت شهرستان جاسک نیز در دستور کار قرار دارد که ضمن ایجاد منطقه آزاد، صنایع، پتروشیمی و پالایشگاه نیز در این منطقه ایجاد خواهد شد.
استاندار هرمزگان گفت: تلاش می کنیم در آینده نمایشگاه معرفی ظرفیت های اقتصادی و سرمایه گذاری هرمزگان در کشور عمان برپا و زمینه افزایش ارتباطات اقتصادی فراهم شود.
سفیر عمان نیز در این نشست برای افزایش همکاری های تجاری و اقتصادی با ایران از طریق استان هرمزگان اعلام آمادگی کرد.

کد خبر 1789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =