برگزاری بیش از ۱۳۰ عنوان نمایشگاهی داخلی و خارجی

مدیرکل دفتر امور ترویج تجارت سازمان توسعه تجارت از تدوین و تصویب تقویم نمایشگاه‌های داخلی و خارجی سال ۱۳۹۵ خبر داد و گفت: تا کنون بیش از ۱۳۰ عنوان نمایشگاهی داخلی و خارجی نهایی شده است

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از پایگاه خبری سازمان توسعه تجارت، «مجید شاه‌حسینی» ضمن بیان این مطلب خاطرنشان کرد: تاکنون نسبت به نهایی کردن برگزاری بیش از 70 عنوان نمایشگاه در تهران در زمینه گروه‌های کالائی و خدماتی و بیش از 60 عنوان نمایشگاه اعم از اختصاصی، تخصصی و بین‌المللی خارجی در کشورهای هدف و بازارهای اولویت‌دار اقدام شده است و در صورت ارائه درخواست‌های جدید و همچنین بررسی کارشناسی، تعداد نمایشگاه‌ها افزایش خواهد یافت. وی با تاکید بر اهمیت برگزاری یا مشارکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی تجاری در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از ابزارهای تاثیرگذار در بازاریابی و توسعه تجارت، افزود: با هدف استفاده هرچه بهینه از فرصت‌های تجاری و همچنین فراهم کردن شرایط حضور هر چه بیشتر واحدهای تولیدی ـ صادراتی داخلی و خارجی در نمایشگاه‌ها و همچنین استفاده حداکثری از شرایط پسا برجام، تقویم نمایشگاهی تدوین و تصویب شد.

شاه‌حسینی از واحدهای تولیدی ـ صادراتی خواست با بهره‌گیری از توانمندی‌های خود و همچنین نیازمندی‌های بازارهای هدف نسبت به برنامه‌ریزی منسجم برای حضور در رویدادهای تجاری بین‌المللی داخلی و خارجی تقویم سازمان توسعه تجارت ایران اقدام کنند. وی خاطرنشان کرد: در تدوین تقویم نمایشگاهی، تلاش شده است تا نسبت به شناسایی فرصت‌های تجاری و همچنین توانمندی‌های بالقوه و بالفعل کشور و نیازمندی‌های بازارهای هدف اقدام لازم صورت گیرد و با در نظر گرفتن تمامی جوانب، نسبت به طراحی نمایشگاه تخصصی در داخل و خارج اقدام شود.

مدیرکل دفتر امور ترویج تجارت، تدوین و نهایی کردن برنامه نمایشگاه‌های سایر استان‌های کشور (غیر از تهران) را از دیگر کارهای صورت گرفته اعلام کرد و هدف از ارائه تقویم کشوری را جلوگیری از هم‌پوشانی زمانی و موضوعی نمایشگاه‌ها دانست. وی افزود: با تدوین تقویم کشوری، امکان استفاده حداکثری بنگاه‌های تولیدی ـ صادراتی سراسر کشور از فرصت مشارکت در نمایشگاه‌ها بهتر فراهم می‌شود. شاه‌حسینی از شرکت‌های نمایشگاهی استانی خواست با همکاری سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت ضمن فراهم کردن فضای ملی در خصوص نمایشگاه‌ها نسبت به تعریف موضوعات نمایشگاهی با توجه به توانمندی‌های اقتصادی، تجاری، کشاورزی و صنعتی وخدماتی استان‌های کشور اقدام کنند.

وی با بیان اینکه برنامه نمایشگاهی استان‌ها تا نیمه اول دی‌ماه نهایی شده است و به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد، گفت: تقویم نمایشگاه‌های داخلی، خارجی و سایت‌های استانی از طریق پورتال سازمان توسعه تجارت ایران و همچنین سایت انجمن صنفی برگزارکنندگان نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران و انجمن نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران اطلاع‌رسانی خواهد شد. شاه‌حسینی خاطرنشان کرد: تقویم نمایشگاه‌های خارجی در درگاه‌های الکترونیکی شرکت‌های نمایشگاهی استانی نیز  بارگذاری خواهد شد.

کد خبر 1795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =