کاهش ۲۷ درصدی واردات غیرنفتی در بندر شهید رجایی هرمزگان

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در ۹ ماه امسال شش میلیون و ۹۶۲ هزارو ۴۹۸ تن کالای غیرنفتی از طریق بندر شهید رجایی وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۷ درصد کاهش دارد

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی بنادر ودریانوردی هرمزگان ، ابراهیم ایدنی در نشست تشریح عملکرد این بندر اظهار داشت: میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در مدت مذکور در بندر شهید رجایی برابر با 17 میلیون و 531 هزار و 718 تن بوده است.
بنا به اظهار وی مواد پتروشیمی، محصولات کشاورزی، مواد معدنی و صنعتی، فلزات، سنگ آهن و صنایع دستی از جمله کالاهای غیرنفتی صادراتی از طریق بندر شهید رجایی است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: در این مدت سه میلیون و170 هزار و 130 تن کالاهای غیرنفتی از طریق این بندر ترانزیت شد.
ایدنی تصریح کرد: در 9 ماه امسال بیش از 678 هزار تن انواع فرآورده های نفتی از طریق بندر شهید رجایی به کشورهای مختلف ترانزیت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 55 درصد افزایش داشته است.
وی اظهار کرد: نفت کوره، مازوت، مس، گوگرد، مواد معدنی، آهن آلات، روغن خوراکی، ریل ،گندم و گندله آهن از جمله مواد نفتی و غیر نفتی است که در مسیر انتقال از آسیای میانه به اروپای شرقی و جنوب شرق آسیا از طریق ایران ترانزیت می شود .
مدیرکل بنادر هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه چهار میلیون و 491 هزار و 235 تن مواد نفتی از طریق بندر شهید رجایی به خارج از کشور صادر شد که 19 درصد بیشتر از سال گذشته بوده است.
ایدنی ابراز داشت: در مجموع در این مدت 47 میلیون و 294 هزار و 88 تن کالای نفتی و غیر نفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران تخلیه و بارگیری شد که 29 میلیون و 665هزار و 735 تن آن مربوط به کالاهای غیرنفتی و 17میلیون و 628 هزار و 353 تن نیز به مواد نفتی اختصاص دارد.
وی ادامه داد: طی این مدت، تخلیه و بارگیری یک میلیون و 231 هزار و 166 TEU کانتینر در بندر شهید رجایی به عنوان پیشرفته ترین بندر کانتینری کشور به ثبت رسید.

کد خبر 1815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =