پرده برداری از دو اقدام حمایتی بانک توسعه صادرات ایران

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران: تسهیل حضور صادرکنندگان در بازار روسیه و تفاهم با سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای استفاده از یارانه سود تسهیلات ۲ هزار میلیارد ریالی دو اقدام جدید بانک توسعه صادرات ایران هستند

به گزارش اگزیم نیوز مدیر عامل بانک توسعه صادرات در مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان البرز که در سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان برگزار شده بود از دو اقدام مهم این بانک پرده برداری کرد. به گفته دکتر صالح آبادی اقدامات حمایتی برای حضور فعالتر صادرکنندگان در بازار روسیه و در عین حال تفاهم بانک توسعه صادرات با سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای دریافت 2 هزار میلیارد ریال یارانه سود تسهیلات ریالی دو برنامه بانک توسعه صادرات در راستای تسهیل صادرات صادرکنندگان بر اساس برنامه های جدید این بانک است.

به گفته دکتر صالح ابادی استان البرز جزو استان های مهم کشور است. از مهمترین مزیت ها و ظرفیت های این استان استقرار صنایع بزرگ و استراتژیک با وجود 9 شهرک صنعتی و 3500 واحد صنعتی، وجود منطقه ویژه اقتصادی پیام، واقع شدن در شاهراه ارتباطی کشور، دسترسی آسان به فرودگاه های بین المللی کشور، جاذبه های گردشگری، نزدیکی به جمعیت بزرگی مثل تهران و سایر استان ها می باشد.

وی ادامه داد: مشتریان ما در استان البرز بیشتر با شعبه مرکزی و میرداماد بانک فعالیت می کنند این در حالی است که شعبه کرج بانک نیز از سال 91 راه اندازی شده است و ما انتظار داریم صادرکنندگان جدیدی که به جمع بانک می پیوندند در شعبه کرج فعالیت خود را آغاز کنند و ما نیز تمام تلاش خود را می کنیم تا خدمات خود را به نحو مناسب به صادرکنندگان ارائه نماییم. آرزوی ما این است که هیچ صادرکننده و واردکننده ای نباشد که خدمات صادراتی و وارداتی خود را از این بانک دریافت نکند.

مدیر عامل بانک توسعه صادرات در خصوص فعالیت های اصلی بانک توضیح داد: عمده فعالیت های بانک توسعه صادرات در حوزه ارزی است. اما متاسفانه بخشی از فعالیت های بانک در دوران تحریم به دلیل محدودیت های ارزی با مشکل مواجه شده بود. واردکنندگان نمی توانستند از خطوط ری فاینانس بانک های خارجی استفاده کنند و برای صادرکنندگان نیز  مکانیزم ال سی غیرفعال بود. اما ما امیدواریم در شرایط جدید در حوزه تسهیلات و خدمات ارزی بتوانیم خدمات بهتری را ارائه دهیم.

دکتر صالح آبادی در ادامه سخنان خود با اشاره به تحولات منطقه ای که در بازارهای روسیه اتفاق افتاده است گفت: بانک توسعه صادرات در راستای تسهیل صادرات کشور به روسیه و نیز افزایش سهم کشورمان در این بازار قراردادی را با یکی از بانک های روسیه منعقد کرده است تا صادرکننده ایرانی بتواند ارز خود را توسط بانک در روسیه تحویل بگیرد و یا اینکه در ایران ارزش را به قیمت های نزدیک بازار آزاد بصورت ریال دریافت کند.

مدیر عامل بانک توسعه صادرات گفت: اخیرا بانک توسعه صادرات تفاهمی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور امضا کرده است که براساس آن 2000 میلیارد ریال یارانه سود تسهیلات ریالی در اختیار بانک قرار میگیرد تا بانک نیز حداکثر تا 6 درصد تخفیف نرخ سود را در اختیار صادرکنندگان که کالا با ارزش افزوده بالا صادر می کنند قرار دهد.

وی در پایان صحبت های خود اشاره کرد که بانک توسعه صادرات اخیرا برای کمک به حوزه تجارت خارجی کشور پایگاه خبری، تحلیلی و اطلاع رسانی به نام اگزیم نیوز را رونمایی کرده تا بانک و مسوولین بتوانند یک ارتباط نظام مند با حوزه صادرات و واردات کشور داشته باشند.

وی ادامه داد: بانک توسعه صادرات معتقد است یکی از کارهای ضروری برای ارتقاء سطح و کیفیت کالاهای صادراتی کشور، افزایش دانش حوزه صادراتی است و تجارت بین الملل باید یک پایگاه خبری خاص خود را داشته باشد تا مسوولین و هم بخش خصوصی بتوانند نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را برای ارتقاء این حوزه در آن منعکس کنند. رسالت اصلی این سایت نیز آن است که مرجعی برای اطلاع رسانی منسجم و گسترده در حوزه تجارت خارجی کشور باشد.

کد خبر 1816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =