باید بازارهای روسیه و ترکیه را مدیریت کنیم

ایران باید برای جلوگیری از افزایش بحران های اقتصادی در منطقه بازارهای از دست رفته در روسیه و ترکیه را مدیریت کند

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده بهارستان و رباط کریم در خصوص اختلافات اقتصادی ایجاد شده بین روسیه و ترکیه و نقش ایران در این میان به اگزیم نیوز گفت: مسلما ایران راضی نیست که بین کشورهای همسایه که با ما نیز ارتباطات تجاری و اقتصادی دارند تنش و اختلافات حاکم باشد تا ایران به منافعش برسد. ترجیح ما آن است که در منطقه آشتی و صلح برقرار باشد.

ابراهیم نکو با تاکید بر آن که در فضای صلح و آرامش بهتر میتوان ارتباطات تجاری برقرار کرد افزود برخلاف میل ایران روابط میان ترکیه و روسیه به تیرگی گذاشته است اما اگر ما در این شرایط بازارهای ایجاد شده در هر دو کشور را مدیریت نکنیم بحران های اقتصادی ایجاد شده در هر دو کشور سبب می شود ما نیز ضرر کنیم.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد در این شرایط وظیفه ایران آن است که با یک روش نو خلاء های ایجاد شده در بازارهای روسیه را پوشش دهد و برای جلوگیری از وقوع بحران های اقتصادی در منطقه ظرفیت های خودمان را در روسیه افزایش دهیم. فرصت ایجاد شده در روسیه را مغتنم شمرده و برای حضور، معرفی محصولاتمان در این بازار و بهبود وضعیت تجاری کشورمان تلاش کنیم که تنها راه آن نیز حضور فعال ما در بازارهای روسیه است.

نماینده بهارستان و رباط کریم همچنین در خصوص حضور ایران در بازارهای ترکیه نیز گفت: ترکیه کشوری مهم برای ما تلقی می شود. صرف نظر از آن که به چه دلیل اختلافات میان ترکیه و روسیه شدت گرفته است ما می توانیم با حضور در ترکیه بازارهای از دست رفته روسیه در این کشور را مدیریت کنیم.

وی افزود: اگر ایران در خصوص حضورش در ترکیه تعلل کند کشورهای دیگر به راحتی جای ایران را پر خواهند کرد این در حالی است که حضور ما در این کشور قابل توجه تر از سایر کشورهاست . ما باید برای جلوگیری از ایجاد اختلافات بیشتر در ترکیه تلاش کنیم. نکو در پایان تاکید کرد ایران وظیفه خود می داند برای بازارهای منطقه امنیت و آرامش ایجاد کند، همچنین از فرصت های ناخواسته پیش آمده برای ایجاد فرصت های بیشتر تجاری و حضور در بازارهای منطقه استفاده نماید.

کد خبر 1817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =