صادرات برند جایگزین صادرات محصول می‌شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت  با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره برندهای برتر ملی اعلام کرد: شناسایی برندهای برتر، حمایت و معرفی آنان در بازارهای جهانی از برنامه‌های مهم سازمان توسعه تجارت ایران است

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از سازمان توسعه تجارت، ولی ا... افخمی‌راد افزود: سازمان توسعه تجارت ایران به استناد آیین‌نامه اجرایی موضوع ماده 8 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر که حمایت از برندها و تبلیغات کالاهای ایرانی را بر عهده دولت گذاشته است، قصد دارد با برگزاری جشنواره انتخاب برندهای برتر ملی، پرقدرت‌ترین برندهای ایرانی را شناسایی و معرفی کند.

به‌گفته وی، ارزیابی وضعیت برند‌های ایرانی در مقایسه با رقبا و شناسایی جایگاه آنها که پیش‌نیاز برنامه‌ریزی‌های آتی آنان در مسیر موفقیت است، در قالب این جشنواره ممکن می‌شود.

رییس سازمان توسعه تجارت اظهار داشت: جشنواره انتخاب و معرفی برندهای برتر ملی با مشارکت اتحادیه‌ها و تشکل‌ها برای نخستین بار 26 بهمن ماه سال‌جاری توسط سازمان توسعه تجارت ایران برگزار می‌شود.

وی گفت: با بهره‌گیری از نقطه نظرات و تجربیات اتحادیه‌ها و تشکل‌ها، بنگاه‌هایی که اقدامات شایانی در حوزه برندسازی در سطح کشور انجام دادند برای شرکت در فرایند انتخاب برندهای برتر به سازمان توسعه تجارت ایران معرفی ‌شده‌اند.

افخمی‌راد خاطرنشان کرد: پس از ارزیابی اولیه متقاضیان، براساس مدل علمی و نظرسنجی از افکار عمومی و مصرف‌کنندگان در خصوص این برندها، منتخبان مشخص و در مراسمی مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

وی در توضیح این اقدام سازمان توسعه تجارت اظهار داشت: برای صاحبان برند آگاهی از جایگاه واقعی در مقایسه با رقبا اهمیت فراوانی دارد، صاحبان برند تنها در صورت آگاهی از جایگاه واقعی و وضع موجود برند خود می‌توانند به برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری در خصوص استراتژی‌های بعدی بازاریابی و برندسازی اقدام نمایند.

رئیس سازمان توسعه تجارت افزود: بی شک رشد اقتصادی در گرو صادرات پایدار بوده و صادرات پایدار در نتیجه برنامه‌ریزی محقق می‌شود. برنامه‌ریزی در صادرات یعنی اینکه صادرات محصول را به صادرات برندها تبدیل کنیم. چراکه برندها ماندگاری بیشتری در اذهان مشتریان و بازارها خواهند داشت. برندها قابلیت وفاداری بیشتری دارند و هویت‌سازی در صادرات تنها با برندها امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: امروزه قوی‌ترین ابزار تجارت، برند است؛ برندها با عبور از جغرافیای کشورها منافع اقتصادی، سیاسی و فرهنگی زیادی را نصیب کشورهای خود می‌کنند، از این‌رو توجه به برندسازی، ترویج برند و حمایت از برندهای موفق به‌طور جدی مورد توجه دولت قرار دارد و لازم است تولیدکنندگان محصولات ایرانی نیز بیش از پیش به مقوله برند و برندسازی توجه داشته باشند.

افخمی‌راد با اشاره به نقش دولت در تثبیت جایگاه برندهای ملی خاطرنشان کرد: برندپروری یکی از مهمترین مسئولیت‌های دولت است؛ دولت در نظر دارد تا زمینه را برای خلق و توسعه برندها فراهم کند تا الگوهای موفق برندسازی در کشور شناسایی شود و این برندها با حمایت و مساعدت دولت بتوانند در عرصه‌های بین‌المللی حضور یابند.

رییس سازمان توسعه تجارت در مورد شیوه انتخاب برندهای برتر نیز اضافه کرد: این برندها که در گروه‌های کالایی تندمصرف و بادوام مورد ارزیابی قرار می‌گیرند بر اساس 4 شاخص اصلی، میزان نام‌آشنایی برند در نزد مصرف‌کنندگان، میزان احترام و ارزشی که مصرف‌کنندگان برای آن برند قائلند، میزان ارتباط میان مصرف‌کننده و برند و میزان تمایز برند نسبت به رقبا، از سوی مصرف‌کنندگان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در نهایت جایگاه هر برند در ارزیابی‌ها معلوم شده و برندهای برتر انتخاب و معرفی می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، تمامی صاحبان برند و متقاضیان تا 11 دیماه سال‌جاری فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه http://brand.tpo.ir نسبت به ثبت‌نام و شرکت در این جشنواره اقدام لازم را انجام دهند.

کد خبر 1829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =