آغازمجدد پهلوگیری دومین خط کشتیرانی کانتینری برتر دنیا در بندر شهید رجایی

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از آغاز پهلوگیری مجدد خط کشتیرانی MSC سوییس دومین خط بزرگ کشتیرانی کانتینری دنیا در بندر شهید رجایی پس از شش سال خبر داد

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی بنادر ودریانوردی هرمزگان ابراهیم ایدنی اظهار داشت: این خط در اولین حضورش پس ازشش سال در بندر شهید رجایی روز جمعه با کشتی MSC DOMITILLE به این بندر آمد.
وی افزود: این کشتی با یک هزارو 162 تی ای یو کانتینر صادراتی و وارداتی از بندر شانگهای چین به بندر شهید رجایی آمده است.
وی با بیان اینکه خط کشتیرانی MSC سوییس 9 هزار و 400 TEU کانتینر ظرفیت دارد، خاطرنشان کرد: از این پس قرار است هر هفته کشتی های این خط بزرگ کشتیرانی دنیا در بندر شهید رجایی پهلو بگیرند.
ایدنی بیان داشت: با پهلوگیری کشتی متعلق به این خط در بزرگترین بندر تجاری کشور، تعداد لاینرهای خارجی متردد به این بندر به 17 خط افزایش یافت.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با حضور خطوط بزرگ کشتیرانی دنیا در بندر شهید رجایی، از این پس در بخش های وارداتی و صادراتی کرایه حمل تجار کاهش می یابد و ظرفیت های بیشتری برای کشور ایجاد می شود.
وی افزود:ارائه تخفیف های حجمی به شرکت های کشتیرانی ، قیمت تمام شده ورود کالا به ایران را ارزانتر و به صرفه تر از دیگر بندرهای خلیج فارس کرده است.
ایدنی تصریح کرد: ارایه خدمات تخلیه و بارگیری بدون تاخیر، سوخت و آذوقه رسانی به کشتی های بزرگ، کشتیرانی های معتبر بین المللی را برای لنگر انداختن در حوالی دروازه طلایی اقتصاد ایران به تکاپو انداخته است.
ایدنی خاطرنشان کرد: طبق توافق های صورت گرفته با کشتیرانی ها ، خطوط فعال در بندر شهید رجایی برای تردد در این بندر باید بخشی از بار ترانشیپی منطقه را از این بندر جابجا کنند.
وی بیان داشت: درهمین راستا از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، حدود 700 هزار تن کالا از طریق بندر شهید رجایی به دیگر بنادر منطقه خلیج فارس ترانشیپ (انتقال کالا ازیک کشتی بزرگ به یک کشتی کوچکتر در بین بندرها و جزیره ها) شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح کرد: جابجایی کانتینرهای ترانشیپی ارز آوری و اشتغالزایی مناسبی برای کشور به دنبال دارد.
ایدنی گفت: با اعمال حاکمیت دریایی ایران در تنگه هرمز نقش بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری کشور به یک کانون مهم تجارت بین المللی منطقه رشد قابل توجهی داشته و 70 کیلومتر مسافت تردد کشتی ها را کاهش داده است.
کارشناسان معتقدند، بندر شهید رجایی می تواند با اختصاص نیمی از عملیات خود به کالاهای ترانشیپی، تا سال 2020 به یک بندر کانونی و اصلی ترین بندر ترانشیپی خاورمیانه تبدیل شود.
بندر شهید رجایی با بهره مندی از 40 پست اسکله و داشتن 18 دستگاه جرثقیل دروازه ای (گنتری کرین) حدود 60 درصد از عملیات تخلیه وبارگیری و 90 درصد عملیات کانتینری بنادر سطح کشور را به خود اختصاص داده است.
این بندر در 23 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
یادآور می شود، آخرین بار کشتی MSC BEATRICE با ظرفیت حمل و نقل 14 هزار TEU کانتینر(از بزرگترین کشتی های کانتینری جهان) اواخر تیر ماه سال 88 در بندر شهید رجایی پهلو گرفته بود و از آن زمان تاکنون، بیش از شش سال می گذرد.

کد خبر 1838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =