صنایع کوچک در انتظار حمایت های بزرگ

حمایت از صنایع کوچک تولید ناخالص ملی را توسعه می بخشد، نتیجه این امر توسعه صادرات و ارتقا جایگاه تجاری است

نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران گفت: حمایت از صنایع کوچک تولید ناخالص ملی را توسعه می بخشد، نتیجه این امر توسعه صادرات و ارتقا جایگاه تجاری است.

حسین سلیمی، عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران در گفتگو با اگزیم نیوز با اشاره به تاثیرگذاری صنایع کوچک در اقتصادگفت: بی توجهی صنایع کوچک، تورم را با نوسانی همراه کرده که گاهی دو رقمی و گاهی تک رقمی است این موضوع در اقتصاد به شدت منفی یا مثبت است، بی توجهی به این صنایع و بخش های دیگرموجب شده تا اشتغال، تولید، تعاملات و.... با مشکل همراه شود که نتیجه آن کنترل دستوری نرخ تورم است.

نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران اظهار کرد: طی چند سال اخیر تنها طرح حمایتی از این صنایع تخصیص کارت های اعتباری 10 میلیون تومانی بود که متاسفانه با شکست رو به رو شد، پس از آن نیز هیچ صحبتی در این باره نشده است.

وی تاسیس بانک های تخصصی صنایع کوچک را یکی از راهکارهای حمایتی دانست و گفت: بی توجهی به این صنایع رکود سنگینی را در این بخش ایجاد کرده است، رکودی که باعث تعطیل شدن بسیاری از آنها شده، با توجه به این موارد تاسیس بانک تخصصی در این زمینه می‌تواند زمینه ای برای حمایت و توسعه این صنایع باشد.

سلیمی افزود: با حمایت از این صنایع تولید ناخالص ملی رشد می کند که نتیجه این امر توسعه صادرات و ارتقا جایگاه تجاری استعضو هیأت نمایندگان اتاق تهران خاطر نشان کرد: از آنجایی که اعلام شده سازمان ها می توانند پیشنهادات خود را به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه کنند، اتاق بازرگانی 36 ماده در راستای رفع موانع حمایت از این صنایع به ارائه کرده است، اگر این  موارد اجرایی شود به طور قطع نیمی از مشکلات صنعت برطرف خواهد شد.

کد خبر 1843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =