جزئیات تورم بخش معدن در بهار۹۴

گروه صنعت و معدن: مرکز آمار ایران، جزئیات تورم بخش معدن در بهار امسال را اعلام کرد. مرکز آمار ایران گزارش داد: شاخص قیمت تولیدکننده بخش معدن در فصل بهار امسال با ۸/ ۲ درصد کاهش نسبت به فصل قبل، به عدد ۳/ ۲۱۹ رسید. شاخص قیمت تولیدکننده بخش معدن نسبت به فصل مشابه سال قبل ۷/ ۱۸ درصد افزایش نشان داده است. کاهش ۸/ ۲ درصدی شاخص قيمت بخش معدن در فصل مورد بررسی به طور عمده ناشي از افزايش قيمت بخش استخراج کانه‌های فلزی است

در بخش استخراج زغال سنگ، شاخص قیمت در فصل بهار سال ۱۳۹۴، با افزایش 6/ 0 درصدی نسبت به فصل قبل مواجه شده و به عدد 9/ 192 رسید. افزایش مذکور کاملا تحت تاثیر افزایش قیمت ماده معدنی کنسانتره زغال سنگ پدید آمده است. شاخص قیمت در بخش استخراج کانه‌های فلزی با 7/ 4 درصد کاهش نسبت به فصل قبل به عدد 1/ 228 رسید. این کاهش تحت تاثیر کاهش 3/ 3 درصدی فعالیت استخراج سنگ‌های آهنی به وجود آمده است. در فعالیت استخراج سنگ‌های آهنی، شاخص قیمت در فصل بهار ۱۳۹۴ به رقم 4/ 310 رسید که به این ترتیب نسبت به فصل قبل به میزان 3/ 3 درصد کاهش نشان داده است. کاهش مذکور به طور عمده ناشی از کاهش قیمت سنگ آهن است. در بخش استخراج سرب و روی، شاخص قیمت در فصل بهار ۱۳۹۴ با 9/ 19 درصد کاهش نسبت به فصل قبل به عدد 8/ 186 رسید. کاهش فوق عمدتا تحت تاثیر کاهش قیمت ماده معدنی کنسانتره سرب به وجود آمده است.

شاخص قیمت در بخش استخراج سنگ طلا، در فصل بهار با 1/ 15 درصد کاهش نسبت به فصل قبل به عدد 5/ 157 رسید. این کاهش کاملا تحت تاثیر کاهش شاخص قیمت ماده معدنی سنگ طلا پدید آمده است. در فصل بهار شاخص قیمت در بخش استخراج سایر معادن با 9/ 3 درصد افزایش نسبت به فصل قبل به عدد 9/ 197 رسید. این افزایش به طور عمده به ترتیب تحت تاثیر افزایش شاخص قیمت استخراج سنگ آهک با 2/ 7 درصد، استخراج سنگ لاشه با 8/ 9 درصد، استخراج سنگ‌های تزئینی با 4/ 1 درصد، استخراج شن و ماسه با 8/ 1 درصد و استخراج سنگ گچ با 3/ 5 درصد به وجود آمده است. در بخش استخراج سنگ آهک شاخص قیمت در فصل بهار امسال، به رقم 2/ 203 رسید و به این ترتیب 2/ 7 درصد نسبت به فصل قبل افزایش نشان داده است. مواد معدنی سنگ آهک و مارن به ترتیب با 9/ 7 و 7/ 10 درصد رشد نسبت به فصل قبل، بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص قیمت فعالیت مورد بررسی داشته‌اند. شاخص قیمت در بخش استخراج سنگ لاشه در فصل بهار سال ۱۳۹۴ به رقم 6/ 188 رسید. به این ترتیب 8/ 9 درصد نسبت به فصل قبل افزایش نشان داده است. ماده معدنی سنگ لاشه ساختمانی با 2/ 9 درصد افزایش نسبت به فصل قبل، بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص قیمت فعالیت مورد بررسی داشته است. در فعالیت استخراج سنگ‌های تزئینی، شاخص قیمت در فصل بهار امسال با افزایش 4/ 1 درصدی نسبت به فصل قبل مواجه شده و به رقم 184 رسیده است. مواد معدنی گرانیت و سنگ چینی به ترتیب با 7/ 6 و 7/ 5 درصد افزایش نسبت به فصل قبل، بیشترین تاثیر را بر افزایش شاخص قیمت این فعالیت داشته‌اند.

شاخص قیمت در بخش استخراج شن و ماسه در فصل بهار سال ۱۳۹۴، به رقم 9/ 227 رسید که به این ترتیب به میزان 8/ 1 درصد نسبت به فصل قبل افزایش نشان داده است. مواد معدنی شن نخودی و ماسه شسته به ترتیب با 4/ 3 و 5/ 1 درصد رشد نسبت به فصل قبل، بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص قیمت فعالیت مورد بررسی داشته‌اند. شاخص قیمت در فعالیت استخراج سنگ گچ در بهار امسال با افزایش 3/ 5 درصدی نسبت به فصل قبل مواجه شده و به رقم 7/ 224 رسیده است. ماده معدنی سنگ گچ با 3/ 5 درصد افزایش نسبت به فصل قبل، بیشترین تاثیر را بر افزایش شاخص قیمت این فعالیت داشته است. در فصل بهار امسال، شاخص قیمت در بخش استخراج سایر معادن در فعالیت‌های استخراج خاک سرخ و زرد، استخراج فلدسپات و آنتی موان و استخراج صدف دریایی بدون تغییر مانده است.

کد خبر 1851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =