واردات بی رویه به تولید داخل ضربه می‌زند

حسین گروسی: واردات فرصت های شغلی زیادی را می گیرد و به تولید ضربه می زند، بنابراین باید به مسئله تولید داخل توجه ویژه و کیفیت را قابل رقابت با کالاهای خارجی کنیم

مشاور سازمان تجارت ایران گفت: واردات بی رویه به تولید داخل ضربه می‌زند. حسین گروسی با اشاره به واردات بی رویه قانونی و قاچاق گفت: واردات فرصت های شغلی زیادی را می گیرد و به تولید ضربه می زند، بنابراین باید به مسئله تولید داخل توجه ویژه و کیفیت را قابل رقابت با کالاهای خارجی کنیم.

نماینده سابق مجلس به دیدار رهبر معظم انقلاب از یکی از شرکت های خودروسازی اشاره کرد و افزود: ایشان در آن دیدار اشاره کردند، کالاهای داخلی مان در عین حال که باید فرهنگ سازی شود، باید از کیفیت، دوام و قیمت مناسبی نسبت به کالاهای خارجی برخوردار باشد.

وی با اشاره به واردات بی رویه گفت: این واردات فرصت های شغلی زیادی را از کشورمان می گیرد و به تولید داخل ضربه می زند. امروز بین شش تا هشت میلیون جوان آماده به کار داریم ولی اینها بیکار هستند و به همین دلیل مهم باید به مسئله تولید داخل توجه ویژه کنیم و کیفیت آنها را قابل رقابت با کالاهای خارجی کنیم.

گروسی درباره اقدامات مجلس افزود: مجلس قانونی با عنوان ارتقای سطح کیفیت محصولات داخلی دارد؛ که این کیفیت از لوازم خانگی تا قطعات یدکی و همچنین خود خودروها را شامل می شود. شرکت های تولیدکننده داخلی باید هر شش ماه گزارشاتی را به وزارت خانه های مربوطه ارائه دهند.

مشاور سازمان تجارت ایران درباره اجرای این قانون گفت: متاسفانه در عرصه اجرا انتظاری که داریم، حاصل نشده است. وقتی این قانون تصویب شد، انتظار داشتیم، به دلیل حمایت از تولیدات ملی، کسانی که مسئول هستند سطح کیفیت محصولات را ارتقاء دهند اما با کمال تاسف شاهد هستیم این باور وجود ندارد.

وی به حوزه تبلیغات اشاره کرد و درباره سریال‌های تلویزیونی افزود: چرا باید در این سریال‌ها ببینیم محصولات خارجی استفاده می‌شود و مخاطب دائما شاهد باشد شخصیت های یک فیلم و سریال از محصولات خارجی استفاده می کنند.

گروسی با اشاره به اهمیت نقش صدا و سیما در فرهنگ سازی برای خرید کالای ایرانی گفت: شاید نقش صدا و سیما 50 درصد است و بنابراین باید برای فرهنگ سازی در صدا و سیما، بودجه در نظر گرفته شود.

کد خبر 18751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =