پیش بینی رشد اقتصادی ۷.۶ درصدی در سال آینده

غلامرضا کاتب: برای سال ۱۳۹۶ رشد اقتصادی ۷.۶ درصدی را پیش بینی کردیم که امیدواریم با سیاستگذاری ها و تصمیمات منطقی اقتصادی به این رشد برسیم

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت:برای سال 1396 رشد اقتصادی 7.6 درصدی را پیش بینی کردیم که امیدواریم با سیاستگذاری ها و تصمیمات منطقی اقتصادی به این رشد برسیم. به گزارش اگزیم نیوز غلامرضا کاتب در بخش خبری 21 شبکه یک سیما اظهار داشت: برای سال 1396  رشد اقتصادی 7.6 درصدی را پیش بینی کردیم که امیدواریم با سیاستگذاری ها و تصمیمات منطقی  اقتصادی به این رشد برسیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس افزود: در قانون بودجه سال 1395 مصوب کردیم رشد اقتصادی سال 95 به 5 درصد برسد؛ خوشبختانه اکنون توانستیم از رشد اقتصادی 5 درصد عبور کنیم. وی با اشاره به اینکه تصمیمات مفیدی در برنامه ششم توسعه گرفته شده است، گفت: پیش بینی شد در بخش تملک دارایی و اعتبار استانی، افزایش چشمگیری در حدود 30 درصد داشته باشیم و برای بودجه سال 1396 هم تصمیمات خوبی را اتخاذ کردیم.

کاتب افزود: در کمیسیون تلفیق بودجه سال 1396، از دو هزار و 600 میلیارد تومان اعتبار منابع به اعتبار تملک دارایی همه استان ها تقسیم شد که رقمی معادل 85 میلیارد تومان برای اکثر استان هاست.

وی ادامه داد: از 2 میلیارد و 200 میلیون دلاری که از صندوق توسعه ملی برداشته شد، یک میلیارد و 300 میلیون دلار به بنیه دفاعی کشور ، حدود 300 میلیون دلار آن برای آبیاری تحت فشار و 300 میلیون دلار هم برای آبرسانی توسعه روستاهای سراسر ایران اختصاص داده شد.

کاتب افزود: اگر جهت گیری بودجه را به سمت تملک دارایی سوق دهیم می توانیم موجب رونق طرح های عمرانی و رونق و رشد اقتصادی شویم. عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بخواهیم به رشد اقتصادی 8 درصد برسیم دستگاه های اجرایی باید هدایت قوانین و مقررات و مزیت ها و ظرفیت هایی را در جهت سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد کنند.

کاتب افزود: شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی در برنامه ششم توسعه مکلف شده اند تا میزان تسهیلات بانکی و بخش صنعت و معدن را به گونه ای برنامه ریزی کنند که در سال نخست برنامه و طول برنامه حداقل به 40 درصد برسد.

کد خبر 18754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =