پرداخت ۸۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به کوچک ها و متوسط ها

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران از پرداخت حدود ۸۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به این صنایع خبر داد

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: تاکنون فقط از طریق سامانه بهین یاب 8 هزار و 596 میلیارد تومان تسهیلات در قالب طرح رونق تولید به واحدهای صنعتی کوچک و متوسط مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور پرداخت شده است.

علی یزدانی افزود : امسال مکلف شدیم 7500 بنگاه کوچک و متوسط را به ظرفیت کامل یا به بهره برداری برسانیم که برای راه اندازی این تعداد بنگاه و نیز طرح های تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در دو بخش صنعتی و کشاورزی باید 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شود.

وی با اشاره به نظارت و کنترل 3 مرحله ای بر اجرای این طرح گفت : همچنین امسال برنامه هایی با هدف ارتقاء رقابت پذیری در بنگاههای کوچک و متوسط ، تشکیل خوشه های صنعتی ، کنسرسیوم های صادراتی ، شرکتهای مدیریت صادرات و آموزش 100 هزار نفر پیش بینی شده است که تا پایان سال این برنامه ها به سرانجام خواهد رسید.

یزدانی به بازدید هفتگی از شهرک ها و نواحی صنعتی در سراسر کشور اشاره کرد و افزود : اطلاع از شرایط طرح هایی که از این محل تسهیلات دریافت کرده اند یکی از محورهای بازدید است ضمن اینکه در این مدت تعداد زیادی از بنگاههای راکد با حدود 10 هزار نیروی کار در داخل شهرکها و نواحی صنعتی راه اندازی شده اند.

وی گفت : در این مدت بیش از 2 هزار بنگاه جدید به جز بخش کشاورزی و گردشگری در داخل شهرکها و نواحی صنعتی در سراسر کشور راه اندازی شده که علاوه بر بنگاههایی است که خارج از شهرکها ایجاد شده است.

یزدانی با بیان اینکه تاکنون بیش از 20 هزار بنگاه تولیدی تسهیلات دریافت کرده اند، افزود : براساس اخرین آمار ثبت شده تا پنجشنبه هفته گذشته ( 28 بهمن) فقط از طریق سامانه بهین یاب 9001 بنگاه صنعتی و کشاورزی تسهیلات دریافت کرده اند.

وی گفت : درحال حاضر 952 شهرک و ناحیه صنعتی ، 9 منطقه ویژه اقتصادی و 6 شهرک فناوری در کشور فعالیت می کنند و هدف از امضا تفاهمنامه با معاونت فرهنگی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی افزایش کمی و کیفی خدمات رفاهی ، ورزش ، درمانی و مشاوره ای کارگران و کارکنان در شهرکها و نواحی صنعتی است.

یزدانی افزود : زمین های موجود در شهرکها و نواحی صنعتی بصورت رایگان به سرمایه گذاران واگذار می شود و مبالغ دریافتی را تحت عنوان حق انتفاع صرف امور زیرساختی می کنیم. ابراهیم صادقی فر معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی  نیز در ادامه این مراسم با تاکید بر اینکه، کار بدون رفاه و فراغت به تباهی می رسد، اظهار کرد: مدیران توانمند به ایجاد توسعه خدمات رفاهی کرکنان خود اهمیت می دهند.

 صادقی فر با اشاره به اینکه توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی در سالهای گذشته بدون توجه به خدمات رفاهی توسعه یافته است، ادامه داد: خدمات اجتماعی و رفاهی می تواند در شهرک ها و نواحی صنعتی تجمیع شود تا کارگران و کارکنان در این مناطق به آسانی از خدمات رفاهی استفاده کنند.

وی تاکید کرد: کمک به افزایش سطح کمی وکیفی  خدمات اجتماعی وبهبود شرایط رفاهی کار گران از اهداف این تفاهمنامه است و تلاش می شود با ارتقای بهره وری از مسیر توسعه خدمات رفاهی به واحدهای صنعتی کمک شود. محمدزاده معاون فنی سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران نیز در مراسم امضای تفاهم نامه با شاره به ایجاد بسترهای لازم جهت همکاری با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی اظهار داشت:  با انعقاد این تفاهم نامه امیدواریم گام های موثری در جهت بهبود وضعیت کارگران شهرکها ونواحی صنعتی و ساندهی خدمات رفاهی و اجتماعی آنان رخ دهد.

کد خبر 18785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =