پنجره واحد گمرک صادرات را تسریع کرد

راه‌اندازی پنجره واحد تجارت فرامرزی گمرک به تسریع صادرات کمک کرده است. اسدالله عسگراولادی عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران در این‌باره گفت: گمرک در زمینه صادرات عملکرد قابل قبولی دارد. در حال حاضر برای صدور مواد خام و کالای ایرانی در گمرک با مشکل مواجه نیستیم و بوروکراسی صادرات تا حد زیادی کنترل‌ شده است.

عسگر اولادی گفت: هنوز در زمینه واردات و ترخیص کالا گلایه‌هایی وجود دارد. گمرک قول می‌دهد که به‌طور متوسط ترخیص کالا 3 روز به طول بینجامد این در حالی است که این فرآیند با توجه به لزوم اخذ مجوزها به زمان بیشتری نیاز دارد.
رئیس اتاق ایران و روسیه با اشاره به افزایش هزینه‌های ناشی انبارداری و توقف کالا به دلیل بوروکراسی بخش واردات گفت: در زمینه صادرات گمرک کمک زیادی به فعالان اقتصادی کرده است. بخش زیادی از مسائل واردات مربوط به مجوزهای وزارت بهداشت، سازمان استاندارد است و دلیل طولانی شدن فرآیند ترخیص کالا در گمرک اخذ همین مجوزها است که سازمان‌های همکار گمرک باید برای کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای مثل مواد اولیه و ماشین‌آلات کارخانه‌ها شرایطی را ایجاد کنند که ترخیص این کالاها زمان کمتری ببرد و کارخانه‌ها از فعالیت بازنمانند.
عسگراولادی با تشکر از گمرک در ارتباط با پیشرفت کریدور سبز روسیه گفت: باید برای حل مشکلات واردات همه دستگاه‌ها وارد عمل شوند.

کد خبر 18789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =