پیشنهاد افزایش سهم فعالان مجاز اقتصادی در تجارت جهانی

مسعود کرباسیان که به عنوان نماینده کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه در اجلاس سالانه کمیته حسابرسی سازمان جهانی گمرک شرکت کرده، پیشنهاد داد تا سهم فعالان مجاز اقتصادی (AEO) در توسعه و تسهیل تجارت میان کشورهای عضو سازمان جهانی گمرک (WCO) افزایش یابد

رئیس کل گمرک ایران که در رأس هیأتی در یازدهمین اجلاس سالانه کمیته حسابرسی سازمان جهانی گمرک در بروکسل شرکت کرده بود دو پیشنهاد مهم در این اجلاس مطرح کرد. به گزارش اگزیم نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مسعود کرباسیان در این اجلاس که به عنوان نماینده کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه شرکت کرده، پیشنهاد داد تا سهم فعالان مجاز اقتصادی (AEO) در توسعه و تسهیل تجارت میان کشورهای عضو سازمان جهانی گمرک (WCO) افزایش یابد.

کرباسیان همچنین در مورد ارتقای کنوانسیون تجدیدنظر شده کیوتو (RKC) با هدف ساده‌سازی مقررات کشورهای عضو و افزایش کنترل محموله‌های ورودی پیشنهاداتی مطرح کرد که هر دو پیشنهاد با استقبال اعضای کمیته حسابرسی سازمان جهانی گمرک (WCO) مواجه شد.
بهبود ارتباطات و امنیت فناوری اطلاعات از دیگر موضوعاتی بود که رئیس کل گمرک ایران در این اجلاس جهانی به همراه گزارشی در مورد پیاده‌سازی و اجرای موفق گمرک الکترونیک و پنجره واحد تجاری در گمرک ایران مطرح کرد که فعالیت‌ها و اقدامات گمرک ایران در این خصوص مورد تحسین سایر اعضای کمیته حسابرسی سازمان جهانی گمرک قرار گرفت.
گمرک ایران به‌عنوان نماینده کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه در این اجلاس برای بررسی عملکرد مدیریت سازمان جهانی گمرک حضور یافته است. 12 کشور از مجموع 180 کشور عضو سازمان جهانی گمرک در این اجلاس نحوه اجرای طرح استراتژیک و میزان موفقیت این سازمان را در ارتباط با برخورد وکمک به حل چالش‌های گمرکات ارزیابی و حسابرسی می کنند. بررسی و مرور فعالیت‌های سال گذشته (2016) و صدور توصیه‌های این کمیته به دبیرکل سازمان جهانی گمرک جهت اجرا در سال‌جاری میلادی عامل تأثیرگذار بر عملکرد این سازمان و مقدمات آن محسوب می‌شود. توصیه‌ها و نظرات گمرک ایران در مورد کاهش ریسک‌ها (چالشی که سازمان جهانی گمرک با آنها روبه‌رو است) گمرک ایران را به عضوی مؤثر و مهم در منطقه آسیا و اقیانوسیه تبدیل کرده است.
بنا بر گزارش گمرک ایران؛ همچنین دکتر مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک ایران در هفتادمین سالگرد تأسیس کمیته حمل‌ونقل ITC همزمان با هفتاد و هفتمین اجلاس ITC به دعوت "فریز باخ" دبیر اجرایی UNECE شرکت کرد. رئیس کل گمرک ایران را در این سفر محمد روحی صفت مشاور امور بین‌الملل، مصطفی آیتی معاون دفتر نظارت بر ترانزیت و عبدالعزیز یوسفی مسئول پیگیری امور سازمان جهانی گمرک کشورمان همراهی می‌کنند.

کد خبر 18795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =