همکاری ایران و آفریقا در حوزه پتروشیمی 

نشست همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و آفریقای جنوبی امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر نیروی ایران و معاون رییس‌جمهوری آفریقای جنوبی در سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.

نشست همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و آفریقای جنوبی امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر نیروی ایران و معاون رییس‌جمهوری آفریقای جنوبی در سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست با اشاره به روابط تاریخی و اقتصادی میان ایران و آفریقای جنوبی گفت از سال 1999 با سفر نلسون ماندلا به ایران همکاری های ایران و آفریقای جنوبی شروع شد . در آن زمان حدود یک میلیارد دلار سرمایه گذاری از طرف این کشور در صنعت پتروشیمی ایران انجام شد. روابط ایران و آفریقای جنوبی در حوزه پتروشیمی بسیار خوب بود اما به دلیل وقوع تحریم ها این کشور از ایران خارج شد و حال با رفع تحریم ها امیدواریم همکاری ها در حوزه پتروشیمی از سر گرفته شود.

نعمت زاده اظهار داشت: امروز بزرگترین گروه تجاری و اقتصادی افریقای جنوبی شامل 160 شرکت و تاجر فعال اقتصادی در تهران حضور دارند و ما علاقه مند هستیم  که روابط خود را با این کشور توسعه دهیم و بتوانیم در صنایع معدنی آفریقای جنوبی فعالیت کنیم به عنوان نمونه ایران معدنی در بوکیست آفریقا دارد که می تواند پتانسیل خوبی برای همکاری میان دو کشور باشد.

وزیر صنعت معدن و تجارت اشاره کرد آفریقای جنوبی می تواند هاب منطقه آفریقا باشد و ما به برقراری تجارت میان دو کشور امیدوار هستیم. وی با بیان اینکه محدودیت هایی از جمله روابط بانکی، حمل و نقل  نیز در بر سر تجارت میان ایران و آفریقای جنوبی دارد. در بحث حمل و نقل باید بحث حمل و نقل هوایی، پروازهای مستقیم میان دو کشور ایجاد شود تا تجار و فعالان اقتصادی بتوانند به راحتی به این کشور تردد کنند.

مذاکرات شرکت‌های ایرانی و آفریقای جنوبی از دیگر برنامه‌های نشست همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و آفریقای جنوبی است. پس از سخنان مقامات مسئول دو کشور، 160 شرکت فعال اقتصادی آفریقای جنوبی با همتایان ایرانی دیدار و رایزنی‌ کردند.

کد خبر 188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =