سفر هیات اقتصادی اندونزی به ایران

رایزن بازرگانی ایران در جاکارتا از سفر هیات اقتصادی ۲۵ نفره اندونزی به ریاست وزیر هماهنگی امور اقتصادی این کشور به ایران خبر داد

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از سازمان توسعه تجارت، انور کمری با بیان این مطلب گفت: این هیات اندونزیایی یکشنبه و دوشنبه 7 و 8 اسفند در ایران خواهند بود و «دارمین ناسوتیون» وزیر هماهنگی امور اقتصادی اندونزی را برخی از معاونان وزارتخانه‌ها، روسای سازمان‌ها، نهادهای اقتصادی و بانک‌ها وهمچنین تعدادی از شرکت‌های بخش خصوصی همراهی می‌کنند.

وی همچنین اضافه کرد: این سفر در راستای پیگیری توافقات و تفاهمات بعمل آمده در جریان سفر رئیس جمهور این کشور به ایران در آذرماه سال جاری و نیز پیگیری مصوبات اجلاس دوازدهم کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور انجام می‌گیرد و برای دو کشور از اهمیت ویژه‌ای برخودار است.

کمری خاطرنشان کرد: در سفر 2 روزه هیات اندونزیایی به ایران، معاون وزارت انرژی و منابع طبیعی، معاون همکاری‌های بین‌المللی وزارت هماهنگی امور اقتصادی، مشاور سازمان خدمات مالی، تعدادی از مدیران بانک‌های ماندیری، اگزیم بانک، بی.ان.آی، رعیت، سینارماس و همچنین رئیس و نایب رئیس کمیته ایران در اتاق بازرگانی اندونزی، مدیران شرکت‌هایی در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی، الکترونیک و مهندسی صنعتی، لوزام برقی منزل و محصولات کشاورزی حضور دارند.

به گفته رایزن بازرگانی ایران در جاکارتا در جریان سفر دو ماه گذشته هیات اقتصادی اندونزی به ایران به ریاست جوکووی رئیس‌جمهور این کشور 9 سند همکاری در زمینه‌های تولید برق، خرید گاز، همکاری‌های بانکی، همکاری‌های بورس، همکاری اتاق‌های بازرگانی، کاغذ و مواد غذایی به امضاء طرفین رسید.

وی در پایان یادآور شد: اندونزی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در میادین نفتی ایران است و پیش از این نیز پیشنهادات خود را در این زمینه به مقامات نفتی کشورمان تسلیم کرده است.

کد خبر 18817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =