تخفیف های ریلی در برنامه ششم توسعه

با توجه به منطقه خاصی که ایران در آن قرار دارد و با توجه به دسترسی به آبهای شمال و جنوب کشور باید مسیر امنی را در کشور به وجود آوریم که در آن بستر بیشترین ترانزیت را در این راه داشته باشیم

عضو هیئت رئیسه اتاق تهران در گفت و گو با سایت خبری و تحلیلی اگزیم نیوز در خصوص تحریم ها و ارتباط این اتفاق با صنعت حمل و نقل کشور گفت: تحریم و مشکلات ناشی از این پدیده گریبانگیر تجارت و اقتصاد کشور شد و در جایی که اقتصاد مهجور شود، صنعت حمل و نقل هم زمین گیر می شود. دکتر سیده فاطمه مقیمی افزود: علت هم آن است که باید داد و ستدی انجام شود تا موتور حمل و نقل به حرکت در بیاید و رونق یابد.
عضو هیأت رئیسه اتاق تهران در ادامه افزود: در این میان ناگفته نماند که ما یک افت شرایطی را نسبت به شرایط ناوگانی استاندارد جهانی داریم و آن هم این است که عمر بالایی در خصوص ناوگان زمینی داریم. وی در ادامه گفت: این در حالی است که در خصوص ناوگان هوایی کشور اقداماتی به عمل آمده و خرید هایی در این حوزه انجام شده است و چندی پیش ورود اولین دستگاه هواپیمای مدرن و مجهز را شاهد بودیم و دومی هم در شرف ورود به سیستم هوایی کشور است.
عضو هیئت رئیسه اتاق تهران می گوید: این اتفاق طبیعتا سبب می شود به امنیت مسافر کمک شود و طبعا به دنبال آن بار و گردشگری و توریسم تقویت خواهد شد. وی در ادامه افزود: این در حالی است که به باور من در حمل نقل جاده ای فاصله زیادی تا رسیدن به شرایطی داریم که بتوانیم با ناوگان روز دنیا برابری کنیم.
دکتر مقیمی گفت: خبر خوش در برنامه ششم توسعه، بحث ریلی است و قرار است تخفیفاتی در خصوص بحث ریلی داده شود. عضو هیأت رئیسه اتاق تهران با اشاره به جایگاه جغرافیایی ایران تصریح کرد: به عقیده من با توجه به منطقه خاصی که ایران در آن قرار دارد و با توجه به دسترسی به آبهای شمال و جنوب کشور باید مسیر امنی را در کشور به وجود آوریم که در آن بستر بیشترین ترانزیت را در این راه داشته باشیم و از این طریق بتوانیم ارز آوری و اشتغال در کشور را رونق بخشیم.
وی می گوید: هر دستگاه کانتینر که در کشور به حرکت در میآید اشتغال را در زمیه های بارگیری، باسکول، راننده، تعوض روغن، اغذیه و .... به وجود آورد و می توان به عنوان یک شریان اقتصادی به آن نگاه کرد.
دکتر فاطمه مقیمی می گوید: امیدواریم که در سال 96 نگاهی متفاوت با نگاهی که طی سال های اخیر به بخش حمل و نقل حاکم بوده به وجود بیاید و به این مساله توجه شود که حمل و نقل چقدر می تواند در پیشرفت تجارت و اقتصاد یک کشور مهم و ضروری واقع شود و با داشتن بستری مناسب در جهت صادرات و واردات نقش پررنگی را ایفا کند.

مقیمی درادامه گفت: به دلیل شرایط تحریم ناوگان هوایی ایران بازسازی نشده و صنعت هوایی کشور ناچار به استفاده از هواپیمای فرسوده و قدیمی شده است که به تازگی با راهبردهای کاربردی ریاست جمهوری تدابیری جهت ارتقای ناوگان هوایی صورت گرفته است.

وی افزود: یکی دیگر از معضلات حمل و نقل صادراتی بی کیفیت بودن شرکت های حمل و نقل داخلی است که باید در راستای ارتقای کمی وکیفی کامیون هایی که در اختیارشان قرار دارد اقدام جدی انجام دهند. مقیمی با اشاره به رفع تحریم ها به ویژه لغو تحریم های بانکی گفت: ایران کشوری امن برای سرمایه گذاری و پرداختن به تولید بیشتر خواهد بود و قطعا اگر سیاستهای اقتصادی هم راستای شرایط سیاسی حرکت کند می توانیم به تولید در راستای صادرات فکر کنیم.

وی ادامه داد: کاهش قیمت تمام شده امکان رقابت کالاهای صادراتی در بازارهای جهانی را افزایش می دهد، به شرط آنکه در تولید کالاهای صادراتی تلاش کنیم.

 

کد خبر 18932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =