تجارت ۵۰۰ میلیون دلاری در راه است

سیدعلی: با استفاده از ابزارهای حمایتی صندوق حجم تجارت فعلی دو کشور که کمتر از ۲۵۰ میلیون دلار است می تواند با افزایش و تسهیل روابط بانکی دو کشور به بیش از دو برابر حجم فعلی برسد

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از صندوق ضمانت صادرات ایران، همایش فرصتهای تجاری ایران و قزاقستان با حضور جمع کثیری از تجار و سرمایه گذاران دو کشور در شهر آلماتی برگزار شد. مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران در این همایش از ظرفیت 270 میلیون دلاری ارائه پوششهای بیمه ای این صندوق برای صادرات به کشور قزاقستان خبر داد و افزود: با استفاده از ابزارهای حمایتی صندوق حجم تجارت فعلی دو کشور که کمتر از 250 میلیون دلار است می تواند با افزایش و تسهیل روابط بانکی دو کشور به بیش از دو برابر حجم فعلی برسد.

سید علی با انتقاد از سیستم بانکی قزاقستان در ایجاد محدودیت در روابط بین بانکی دو کشور گفت: امیدواریم با توجه به شرایط مناسب پسا برجام، بانکهای قزاق نیز همانند بانکهای اروپایی و در چارچوب خطوط تعیین شده روابط خود را با بانکهای ایرانی هم به صورت مستقیم و هم از طریق بانکهای واسطه ای همانند بانکهای اروپایی گسترش دهند. همچنین گشایش شعب بانکهای ایرانی در قزاقستان و بلعکس و افتتاح حسابهای دو طرفه می تواند تا حدی مشکلات موجود را برای تسویه حسابهای تجارت فی مابین، برطرف کند.

مدیر عامل صندوق با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاریهای دو جانبه با موسسه بیمه اعتبار صادراتی قزاقستان KAZ EXPORT GARANT در اواخر سال 2015 گفت: درصددیم در چارچوب سند امضاء شده نقش تعیین کننده ای در ساز و کار اعتبار سنجی از خریداران دو کشور و تسویه حسابهای تجارت دو کشور با مشارکت موسسه همتای خود در کشور قزاقستان و همچنین صدوربیمه نامه های لازمه و ایجاد امنیت در وصول مطالبات دو کشور فراهم کنیم.

وی در پایان تجار هر دو کشور را به استفاده از خدمات و ابزارهای حمایتی دو جانبه صندوق ضمانت صادرات ایران و موسسهKaz Export Garant در قزاقستان دعوت نمود.

کد خبر 19968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =