جذب سرمایه گذاری خارجی تا پایان بهمن ماه از مرز ۱۰ میلیارد دلار گذشت

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران از حضور بیش از ۲۰۰ هیات و ۸۰ وزیر از کشورهای مختلف به ایران خبر داد و گفت: تا پایان بهمن ماه امسال بیش از ۱۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی به تصویب رسیده است

به گزارش اگزیم نیوز، مسعود خوانساری امروز (شنبه) در نشست ارایه گزارش عملکرد سالانه اتاق تهران افزود: به دنبال رفت و آمد هیات های اقتصادی، قراردادهایی در زمینه های دارو، قطعه سازی، پلیمر، شیمیایی به امضا رسیده و اجرایی شده است.
وی با بیان ارزیابی خود درباره وضعیت اقتصادی کشور در سال جاری گفت: شرایط اقتصادی امسال نسبت به پارسال کمی بهبود یافت و رشد اقتصادی حدود صفرِ پارسال، به بالای 6 درصد در سال جاری رسید اگر چه شاید هنوز در جامعه به صورت محسوس خود را نشان نداده است.
رئیس اتاق تهران ادامه داد: آثار این رشد و اقدام هایی که در زمینه های مختلف اقتصادی انجام شده است، در سال های آینده محسوس تر خواهد بود.
وی در مورد صدور کارت بازرگانی گفت: در این ارتباط مسایلی از جمله کارت های یک بار مصرف مطرح می شود که اتاق تهران اقدامات قابل توجهی در این زمینه و همچنین شفاف شدن صدور کارت بازرگانی انجام داده است.
خوانساری در مورد اصلاح فرایند صدور کارت های بازرگانی نیز گفت: اگر مدارک متقاضی کامل باشد، کارت بازرگانی در کمتر از 24 ساعت صادر می شود.
وی با اشاره به اینکه اکنون 50 درصد تمدید کارت های بازرگانی به شکل غیرحضوری انجام می شود، ابراز امیدواری کرد این رقم در سال آینده به 90 درصد افزایش یابد.
رئیس اتاق بازرگانی تهران به پیگیری موضوع مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان از سوی این نهاد اشاره کرد و گفت: اکنون 80 درصد آن بلافاصله و 20 درصد بعد از بررسی دفاتر به صادرکنندگان پرداخت می شود.
وی افزود: علاوه بر این، اتاق تهران پیشنهاد کرده است که به دلیل رشد منفی صنعت در سال گذشته، اظهارنامه های مالیاتی صنایع کوچک و متوسط به عنوان مالیات قطعی پذیرفته شود و ممیزی مجدد انجام نشود.
خوانساری تاکید کرد: این موضوع دوشنبه هفته جاری (23 اسفند) در جلسه ستاد سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد بررسی قرار می گیرد.
خوانساری اضافه کرد: در حوزه تامین اجتماعی نیز، فعالان اقتصادی با سه مشکل اساسی مواجه هستند؛ نخستین موضوع، بازرسی دفاتر کارگاه ها است که بر اساس قانون سازمان تامین اجتماعی نباید بیش از 6 ماه را مطالبه کند اما این امر در عمل 10 ساله انجام می شد.
وی با اشاره به اینکه این زمان اکنون به یک سال کاهش پیدا کرده است، گفت: مطالبه دفاتر یک ساله نیز خلاف قانون است زیرا قانون به صراحت 6 6 ماه را اعلام کرده است.
خوانساری، تعلق گرفتن «پیمان» به هرگونه قرارداد خرید و فروش و همچنین ترکیب هیات های بدوی را از دیگر مشکلات بخش خصوصی در زمینه تامین اجتماعی ذکر کرد.
به گزارش ایرنا، سه موضوعی که خوانساری در این نشست به عنوان مشکلات بخش خصوصی با تامین اجتماعی به آن اشاره کرد، هفته گذشته در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی نیز مورد بحث قرار گرفت.
در آن نشست علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که این وزارتخانه تفویض نماینده خود در هیات های بدوی را از سازمان تامین اجتماعی پس گرفته است و از این به بعد، نماینده وزارت تعاون در هیات بدوی حضور خواهد داشت؛ این در حالی است که از سالهای گذشته این تفویض انجام شده بود و در هیات چهارنفره بدوی، سازمان تامین اجتماعی دو نفر نماینده داشت.

کد خبر 19975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =