سرمایه گذاری خارجی ۸ میلیارد دلاری صنعت و معدن در ۳.۵ سال

معاون وزیر صنعت با اشاره به اینکه پس از برجام ۵.۴۶ میلیارد دلار جذب سرمایه گذاری خارجی تصویب شده است،گفت: در سه سال و نیم اخیر بخش صنعت و معدن با سرمایه گذاری خارجی بیش از ۸ میلیارد دلار روبه رو بود

معاون وزیر صنعت با اشاره به اینکه پس از برجام ۵.۴۶ میلیارد دلار جذب سرمایه گذاری خارجی تصویب شده است،گفت: در سه سال و نیم اخیر بخش صنعت و معدن با سرمایه گذاری خارجی بیش از ۸ میلیارد دلار روبه رو بود.

محسن صالحی نیا در پاسخ به این پرسش که بخش تولید کشور ظرف چند سال اخیر تا چه میزان موفق به جذب سرمایه گذاری خارجی شده است، اظهار داشت: پس از برجام گشایش های خوبی در عرصه بین المللی در بخش صنعت، معدن و تجارت انجام شد به نحوی که 64 پروژه با سرمایه گذاری خارجی با حجم سرمایه گذاری 5.46 میلیارد دلار در هیات سرمایه گذاری خارجی تصویب شده است.

وی با بیان اینکه 61 درصد از نظر تعداد و 47 درصد از نظر حجم سرمایه گذاری کل طرح های مصوب سرمایه گذاری خارجی در تمام بخش های اقتصادی کشور بوده است، افزود: این حجم سرمایه گذاری در حالی انجام شده که در ایران در کل سال 2015 در تمامی بخش ها 2 میلیارد و و 50 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی داشتیم.

معاون وزیر صنعت تصریح کرد: در سه سال و نیم اخیر 159 طرح در بخش صنعت و معدن با سرمایه گذاری خارجی بیش از 8 میلیارد دلار و با براورد اشتغالزایی 21 هزار و 400 نفر به تصویب رسیده است که از این تعداد 68 طرح به بهره برداری رسیده و 91 پروژه آن در مراحل اجرایی است. کشورهای عمده سرمایه گذار در دوران پسابرجام عمدتا کشورهای اروپایی از جمله اسپانیا ،آلمان و ایتالیا بوده اند.

کد خبر 20016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =