هدف گذاری صادرات ۱۱میلیارد دلاری محصولات پتروشیمی

مرضیه شاهدایی گفت: برای صادرات حدود ۲۳ میلیون تن محصول پتروشیمی به ارزش ۱۱ میلیارد دلار در سال ۱۳۹۶ برنامه ریزی شده است

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از وزارت نفت، «مرضیه شاهدایی» تاکید کرد امسال نتایج اقدام های دوره پس از برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) قابل مشاهده خواهد بود و افزود: با بهره برداری از همه طرح های صنعت پتروشیمی در برنامه ملی توسعه ظرفیت اقتصاد مقاومتی، پیش بینی می شود ظرفیت اسمی صنعت پتروشیمی به 72 میلیون تن در سال افزایش یابد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: انتظار می رود میزان تولید انواع محصولات پتروشیمی در سال پیش رو، از مرز 59 میلیون تن عبور کند و نسبت به عملکرد پارسال رشد 18 درصدی را رقم بزند.
وی ادامه داد: از مجموع کل تولید 59 میلیون تنی، حدود 33 میلیون تن برای فروش خالص تعیین شد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره فعالیت های بازرگانی در بازار داخلی گفت: میزان 10 میلیون تن محصول نهایی برای تامین نیازهای بازار داخل به ارزش 190 هزار میلیارد ریال پیش بینی شد.
به گفته وی، با توجه به بهبود تعاملات بین المللی و روند مثبت پسابرجام احتمال تحقق اهداف برنامه ای تعیین شده دور از دسترس نیست.
وی گفت: اقدام ها و نتایج امسال سهم مهمی در تحقق اهداف کلان برنامه ششم توسعه دارد. اهمیت این موضوع با توجه به اینکه صنعت پتروشیمی در صادرات غیرنفتی و سایر شاخص های اقتصاد ملی جایگاه ویژه ای یافته، دوچندان است.
شاهدایی درباره برنامه و اهداف حضور در بازارهای جهانی گفت: فراهم شدن فضای مناسب برای حضور دوباره در بازار اروپا، صنایع پتروشیمی ایران را بر آن داشت سهم از دست رفته خود را در این بازار پس بگیرند. از این رو در سال 1396 همه توان خود را برای تسهیل شرایط حضور پررنگ تر در بازارهای بین المللی صرف می کنیم.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی سال 1396 را سال تسریع در بهره برداری حداکثری از اجرای برجام و تغییر شرایط حاکم بر کشور برای شکوفایی دوباره صنعت پتروشیمی کشور خواند.
به گزارش ایرنا، قرار است در افق سال 1404 ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی به بیش از 120 میلیون تن در سال افزایش یابد.
شامگاه بیست و ششم دی ماه 1394 با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.

کد خبر 20105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =