احیای ۲۳ هزار واحد تعطیل و نیمه تعطیل در دولت یازدهم

معاون وزیر صنعت با اشاره به دستاوردهای دولت در حوزه ایجاد اشتغال، گفت: در دولت یازدهم ۲۳ هزار واحد تعطیل و نیمه فعال به چرخه تولید برگردانده شدند

«محمدرضا فیاض» در جریان سفر خود با استان یزد در دیدار با آیت‌الله «محمدرضا ناصری» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد توجه به بخش اشتغال را از جمله برنامه‌های دولت تدبیر و امید در سال جدید دانست و بیان کرد: دولت یازدهم توانست در بخش تولید، 23 هزار واحد نیمه تمام و نیمه فعال را به چرخه تولید برگرداند.

وی هزینه 16 هزار میلیارد تومان اعتبار برای واحدهای نیمه فعال در سال گذشته را از جمله اقدامات دولت در حوزه حمایت از صنایع عنوان کرد و گفت: تا الان نزدیک به پنج هزار واحد راه اندازی شده از نظر هزینه کرد اعتبار اختصاص یافته کنترل شدند.

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزارت صنایع راه‌اندازی شش هزار طرح نیمه تمام تا سفق 100 نفر اشتغال را از دیگر اقدامات انجام شده دولت در سال گذشته دانست و افزود: 33 طرح بزرگ ملی در دستور کار قرار گرفته که تاکنون 27 طرح اجرایی شده وتا پایان فروردین ماه مابقی اجرایی می شوند.

فیاض با بیان این‌که طرح‌های در دستور کار فولادی، پتروشیمی و نفتی هستند، تصریح کرد: افزایش اشتغال و تولید بهینه از جمله رویکردهای اصلی دولت در سال جدید است.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت های علمی کشور در راستای توسعه اقتصادی خاطرنشان کرد: توجه به فارغ التحصیلان بیکار از جمله اولویت‌های اجرایی وزارت صنایع در طرح‌های در دستور کار است.

کد خبر 20114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =