دادگاه لوکزامبورگ درباره اموال توقیف شده ایران حکمی صادر نکرده است

ولی اله سیف گفت: دادگاه لوکزامبورگ در خصوص پرونده توقیف دارایی‌های ایران در این کشور هنوز حکمی صادر نکرده است

به گزارش اگزیم نیوز، ولی الله سیف ظهر امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت توقیف اموال ایران در لوکزامبورگ اظهار کرد: دفتر حقوقی ریاست جمهوری، وکلا و همکاران ما در حال پیگیری این مساله هستند. دادگاه لوکزامبورگ هم پذیرفته است که ادعای آمریکایی ها را بررسی کند و هنوز چیزی نهایی نشده است.

وی در ادامه افزود: جای نگرانی نیست زیرا استدلال‌های حقوقی زیادی در این زمینه داریم و دادگاه هم هنوز حکم نهایی را صادر نکرده است. قرار است اموال در توقیف بماند تا حکم نهایی صادر شود.

سیف در ادامه در پاسخ به این انتقاد که چرا مردم رشد اقتصادی که دولت بیان می کند را مردم احساس نمی‌کنند، تصریح کرد: پیش بینی ما رشد بالای ۱۱ درصدی در کل سال است، اما مساله اینگونه مطرح می‌شود که چرا مردم این رشد را احساس نمی کنند. این احساس رشد بستگی به نوع کالایی دارد که خریداری می شود زیرا واقعیت این است که تورم معدلی است از همه قیمت کالاها.

رئیس بانک مرکزی همچنین درباره آخرین وضعیت موسسه کاسپین نیز گفت: قرار است ۸ تعاونی در کاسپین ادغام شوند و سپرده های آنها به آنجا منتقل شود، اما انتقال انجام شود براساس تصمیم غلط در یکی از استان ها، مقام قضائی دستور صادر کرد که تابلوها به کاسپین تبدیل شود، اما با سرعت عملی که به کار گرفتیم در پایان سال ۹۵ مساله ۷ تعاونی حل شد و موسسه جدید التاسیس کاسپین پاسخگوی سپرده گذاران آن تعاونی هاست. مورد تعاونی هشتم نیز در یکی دو ماه آینده قابل حل است و مقام قضائی همکاری خوبی با ما دارد.

وی در پایان درباره ساماندهی موسسات غیر مجاز نیز گفت: این موسسات در گذشته به وجود آمده اند اما بانک مرکزی تلاش کرده تا این موسسات را سازماندهی کند. قرار است موسسات بدون مجوز در بانک‌ها یا موسسات مجاز دیگر ادغام شوند. این موسسات فعلا وضعیت نگران کننده‌ای ندارند و ما هم در بانک مرکزی فعالیت آنها را زیر نظر داریم.

کد خبر 20115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =