پرداخت ۱۰میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌های تولیدی تا ۲ ماه آینده

رئیس اتاق اصناف ایران پرداخت ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه های تولیدی صنفی را از برنامه‌های اصناف در ۲ ماه آینده اعلام کرد و گفت: وجود ۲ هزار دستورالعمل برای ایجاد شغل مانع توسعه است

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از صدا و سیما، علی فاضلی با انتقاد از تدوین ۲ هزار دستورالعمل برای اشتغالزایی گفت: چنین  رویه‌ای در دنیا وجود ندارد چراکه این قوانین سبب ایجاد اختلال درفضای کسب و کار می شود.

وی با اشاره به ضرورت اصلاح قوانین ایجاد شغل ادامه دا: باید مجلس شورای اسلامی برای تصحیح قانون نظام صنفی توجه بیشتری داشته باشد.

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به رشد چشمگیر تکنولوژی در فضای کسب و کار گفت: در پنج سال آینده استارتاپ‌ها، تهدیدی برای بنگاه‌های کوچک هستند که باید با آگاهی رسانی و آموزش به صاحبان این بنگاه‌ها و تصویب قوانین تقویت کننده بنگاهها، مانع از ایجاد اختلاف در فعالیت این مراکز شویم.

فاضلی با اشاره به شکل گیری کارگروه‌های خاص بین اصناف و مجلس شورای اسلامی افزود: در ۶ ماه نخست امسال اصلاح قوانین در جهت تقویت تولید ملی و ایجاد اشتغال پایدار از اولویت‌های اتاق اصناف با شکل گیری کارگروه های ویژه اصناف و مجلس بوده است.

وی پرداخت ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه های تولید صنفی را از برنامه های اصناف در ۲ ماه آینده اعلام کرد و ادامه داد: پس از نشست مشترک بین وزارت صنعت ، معدن و تجارت و بانک مرکزی ، پرداخت این تسهیلات اجرایی خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به ایجاد ۵۷ هزار شغل در سال گذشته در اصناف گفت: ۸۰ درصد این مشاغل در بخش‌های غیر مولد ایجاد شده است که این رویه باید اصلاح شود.

فاضلی صنعت گردشگری را بسیار پر ظرفیت برای ایجاد اشتغال دانست و ادامه داد: در این صنعت ۹ اتحادیه مشغول فعالیت است که توجه به ظرفیت این بخش در اولویت فعالیت های امسال قرار خواهد داشت.

کد خبر 20252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =