همکاری سازمان صنایع کوچک و اتاق ایران برای تقویت صنایع صادراتی

تفاهمنامه دوجانبه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با هدف گسترش همکاری‌ها، تقویت مشارکت و استفاده بهینه از منابع، ظرفیت‌ها، امکانات و توانایی‌های موجود، عصر روز گذشته امضا شد

تفاهمنامه دوجانبه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با هدف گسترش همکاری‌ها، تقویت مشارکت و استفاده بهینه از منابع، ظرفیت‌ها، امکانات و توانایی‌های موجود، عصر روز گذشته امضا شد.

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، اهداف انعقاد این تفاهمنامه استفاده از ظرفیت های موجود 2 طرف برای افزایش صادرات، ارتقای بهره وری و رقابت پذیری صنایع کوچک و متوسط کشور، همکاری برای توسعه رشته صنعت ها، شبکه ها و خوشه های کسب و کار و همچنین برای شکلگیری و تقویت نظام مبادلات پیمانکاری فرعی (اس.پی.ایکس-SPX) و حمایت از شکلگیری و تقویت کنسرسیوم های صادراتی عنوان شده است.
فراهم سازی بستر مناسب سرمایه گذاری بویژه سرمایه گذاری خارجی در شهرک ها و نواحی صنعتی و صنایع کوچک و متوسط، همکاری های مشترک آموزشی، تحقیقاتی، توانمندسازی این صنایع، همکاری و تعامل برای بهره برداری بهینه از فرصت های بین الملل در زمینه توسعه صنایع کوچک و متوسط دیگر اهداف امضای این تفاهمنامه همکاری است.
در این تفاهم، 2 طرف بر شناسایی، ایجاد و توسعه بازارهای صادراتی برای واحدهای صنعتی با تمرکز بر کنسرسیوم های صادراتی و واحدهای کوچک و متوسط صادراتی تعهد کردند.
در این مراسم، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بر ضرورت همکاری این 2 بخش برای استفاده بهینه از ظرفیت بنگاه‌های کوچک و متوسط تاکید کرد.
«علی یزدانی» گفت: 9 منطقه ویژه اقتصادی و 960 شهرک و ناحیه مصوب در کشور وجود دارد و زمین 793 شهرک و ناحیه صنعتی در مرحله واگذاری به متقاضیان است.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران درباره ابلاغ چهار بسته حمایتی دولت از تولید و اشتغال در قالب 40 برنامه گفت: این برنامه‌ها در بخش های صادراتی، مالی و دانش‌بنیان به همه دستگاه‌های دولتی ابلاغ شده‌ که 19 برنامه به طور مستقیم به وزارت صنعت مربوط است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بر اخذ مشورت و نظرخواهی از بخش خصوصی برای تقویت محتوای این برنامه‌ها تاکید کرد.
وی از برنامه ریزی بازدید از 500 شهرک و ناحیه صنعتی در امسال خبر داد و تاکید کرد امسال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی قیمت حق انتفاع زمین افزایش نمی یابد و در صورت مشارکت بخش خصوصی و حضور تشکل ها، ایجاد 250 هزار شغل در دستور کار قرار گرفته است. 
یزدانی اضافه کرد: آنچه موجب شد در اتاق ایران حضور یابم، تاکید بر استمرار همکاری‌های 2 طرف و تلاش بیشتر برای تحقق شعار امسال یعنی «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال» است.
یزدانی، هدف از امضای تفاهمنامه با اتاق ایران را ارتقای همکاری‌های 2طرف در زمینه‌های صادرات، آموزش، تحقیق و نوسازی، توسعه خوشه‌ها، به روزرسانی آمار و عارضه‌یابی شرکت‌های کوچک و متوسط عنوان کرد.
وی همچنین از ابلاغ این تفاهمنامه به همه استان‌ها خبر داد.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، نیز در این مراسم گفت:‌ سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی به عنوان بخشی از دولت همکاری بسیار خوبی با بخش خصوصی دارد که جای قدردانی دارد.
«غلامحسین شافعی» توجه بیشتر دولت به بخش خصوصی را خواستار شد. 
به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب امسال را سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال» نام نهادند. 
دولت نیز چهار بسته حمایتی از تولید و اشتغال را تدوین و به نهادها و سازمان های مربوط ابلاغ کرده است. 

کد خبر 20354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =