جزئیات بخشنامه جدید صادراتی دولت

به گزارش اگزيم نيوز به نقل از کنفدراسیون صادرات ایران، هیات وزیران در جلسه هفدهم اردیبهشت ماه سال جاری، به پیشنهاد مجمع عمومی صندوق ضمانت صادرات ایران و به استناد ماده 7 قانون چگونگی اداره صندوق ضمانت صادرات ایران، مصوب 1375 را تصویب کرد: بر اساس این مصوبه متون زیر به عنوان بندهای (ق) و (ک) به ماده (1) اضافه می شود:

ق- بیمه نامه پوشش نوسان نرخ ارز جهت صادرات: این بیمه نامه با دوره اعتبار حداکثر شش ماهه، کاهش سه الی سی و پنج درصدی نرخ ارز مربوط به کالاهای صادراتی را پوشش می دهد.

ک- ضمانت نامه/بیمه نامه اعتباری خاص پروژه های صادرات محور: سند تعهدآوری که با هدف تسهیل تامین مالی یا پوشش ریسک پروژه های سرمایه گذاری برای صادرات کالاها و خدمات به نفع اعتباردهندگان داخلی و خارجی و یا سایر ذی نفعان پروژه صادر می شود.

همچنین در سه حالت مندرج در قانون نرخ های کارمزد برای حالت اول تا سوم به ترتیب ۱۰۰ یورو، ۷۰ یورو و ۵۰ یورو در نظر گرفته شده است. در بخش دیگری از این مصوبه نرخ حق بیمه بیمه نامه پوشش نوسانات نرخ ارز جهت صادرات برای دوره اعتبار یک ماهه 0.11 درصد، دوره اعتبار دو ماهه 0.17 درصد و دوره اعتبار سه تا شش ماهه 0.25 درصد اعلام شده است.

در عین حال طبق تبصره ۵، نرخ کارمزد تصویب نامه/ بیمه نامه اعتباری خاص پروژه های صادرات محور بر مبنای گروه ریسک کشوری دو برای جمهوری اسلامی ایران و جداول شماره (4) الی (6)  ذیل بند (ب) پیوست تصویب نامه بخش اعتبارات میان مدت و بلندمدت محاسبه و تعیین می گردد.

این مصوبه به امضای اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور رسیده است.

کد خبر 20472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =