۱۳ درخواست براي تسهيل صادرات

به گزارش اگزيم نيوز، در نشستي كه بين اعضای هیات مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی ایران و قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شداعضاء و هیات مدیره انجمن در مورد برنامه های خود جهت صادرات به ارائه نقطه نظرات پرداختندلزوم تناسب نرخ ارز با تورم (بمنظور تولید رقابتی)، تاثیر حمایت دولت بر سرمایه گذاری واحدهای تولیدی در خارج از کشور، نقش ارز مبادله ای در خرید ماشین آلات بمنظور نوسازی خطوط تولید، مدیریت مجوزهای صادره توسط وزارتخانه جهت تاسیس واحدهای تولیدی جدید، تنظیم تعرفه ورود کالای نهایی با هدف تشویق تولید، اصلاح نرخ سود تسهیلات بانکی، عملکرد بانکها در کارتهای اعتباری خرید کالاهای ایرانی، توسعه و تقویت نام نشان ملی در تولیدات این بخش، ضرورت ورود به زنجیره ارزش جهانی و راهکارهای آن، بررسی ابعاد مختلف قاچاق، بازنگری قیمتهای پایه صادراتی در دفتر تعیین ارزش گمرک، حمایت از حضور در نمایشگاههای خارجی، راه اندازی دفاتر خارج از کشور و ... از جمله اهم برنامه هاي انجمن صنايع لوازم خانگي است.

در ادامه خسروتاج به تبیین سیاستها و برنامه های سازمان در زمینه توسعه صادرات غیرنفتی پرداخت و اهم راهبردهای اساسی و کلیدی را در سالجاری برشمارد. وي افزود: ضرورت توجه به جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی با هدف توسعه ظرفیت های صادراتی در بعضی از رسته های کالایی و خدماتیاولين راهبرد اساسي است.

وي ادامه داد: بعضاً سرمایه گذاریهای جدید بایستی متمرکز بر اصلاح ساختار، اقدامات نرم افزاری در مدیریت بنگاهها و نحوه حضور در بازار باشد. همچنين همکاری انجمن با میزهای کالایی و کشوری در سازمان توسعه تجارت که تنوع محصول و تنوع بازار را در دستور کار قرار داده اند.وي اضافه كرد: لزوم توانمندسازی بنگاهها بر مبنای اصول و استانداردهای جهانی برای حضور قدرتمند در بازارهای هدف. از سوي ديگر توجه به کیفیت در کالاهای صادراتی به نحوی که جلوی صادرات محصولات بی کیفیت و فاقد استانداردهای بین المللی که بازارهای محصول ایرانی را تضعیف می کند، گرفته شود نيز از اهم راهبرداهاي كليدي سال جديد به شمار مي روند.

خسروتاج تصريح كرد: توجه شورایعالی صادرات غیرنفتی به رقابتی شدن محصولات و کاهش هزینه های تولید کالای ایرانی، بررسی نحوه مشارکت با شرکتهای خارجی جهت تولید مشترک با هدف صادراتی و ورود به زنجیره ارزش جهانی، استفاده از فضای مثبت پس از برجام برای توسعه و تنوع بازارهای هدف صادراتی و در نهايت تثبیت قوانین و مقررات مورد نیاز در بخش صادرات حداقل برای دوره 10 ساله با هدف برنامه ریزی بلندمدت در امور صادراتی ديگر اهم برنامه هاي سال جاري هستند.

از سوي ديگر وزارت صنعت در مدت اخير بسته‌های تشویقی در نظر گرفته تا واحدهای تولیدکننده لوازم خانگی در راستای تجمیع گام بردارند و با ظرفیت اقتصادی بیشتری فعالیت کنند، در اين راستا طرح تجمیع واحدهای تولیدی لوازم خانگی كليد خورد تا واحدهای تولیدکننده لوازم خانگی  کشور كه در ظرفیت‌های غیراقتصادی ایجاد شده‌اند و آن گونه که باید فعالیت ندارند با طرح تجمیع آنها در این رابطه ظرفیت‌سازی شوند.

 

کد خبر 20492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =