ارتقای فن آوری برای توانمندی آتی صادرات

نایب رئیس کمیسون رقابت، خصوصی سازی و سلامت اداری اتاق بازرگانی تهران در حاشیه بیست و ششمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: برجام بر ارتقای بهره وری در کشور تاثیر مثبت گذاشته است.شروط تعیین شده توسط دولت یعنی اموزش و توانمند سازی نیروی انسانی برای حضور شرکتهای خارجی در ایران ضامن ارتقای بهره وری در کشور است.

نایب رئیس کمیسون رقابت، خصوصی سازی و سلامت اداری اتاق بازرگانی تهران با تأکید بر این نکته که برجام بر ارتقای بهره وری در کشور تاثیر مثبت گذاشته است گفت: شروط تعیین شده توسط دولت یعنی اموزش و توانمند سازی نیروی انسانی برای حضور شرکتهای خارجی در ایران ضامن ارتقای بهره وری در کشور است.

حسن فروزان فرد در گفتگو با خبرنگار اگزیم نیوز تاکید کرد: همواره در تعاملات تجاری دولت و شرکتهای داخلی و خارجی تاکید بر روی وارد کردن فناوری های پیشرفته، اموزش و توانمند سازی نیروی انسانی بوده و هست. همچنین تلاش می شود تا تولید داخلی صادرات محور باشد.
وی خاطرنشان کرد: در صورت استفاده صحیح از ارتباط های بین المللی می توان از ظرفیت های مدیریتی خارجی ها و سرمایه گذاری های آنان بهره مند شویم؛ در حالی که اگر فقط به واردات فناوری بسنده کنیم، احتمال موفقیت کاهش پیدا می کند.
وی ادامه داد: با اعمال تحریم ها و فشارهای اقتصادی و به دنبال آن قطع ارتباطات بین المللی و سایر مشکلات، خطوط تولید و فناوری این صنایع به صورت منطقی رشد نیافت.
نائب رئیس کمیسیون رقابت، خصوصی سازی و سلامت اداری اتاق ایران گفت: از جمله آنها قرارداد خط تولید خودروی ال- 90 بود، به طوری که ناهنجاری های اقتصادی ایران سبب شد تا قیمت تمام شده آن تناسبی با محصول تولید شده نداشته باشد و بازار صادراتی خود را از دست بدهد.
وی ابراز امیدواری کرد قراردادهای مناسب منعقد شده در دولت یازدهم با دخیل کردن سرمایه گذاری خارجی، زمینه را برای بهبود و ارتقای بهره وری صنعت خودروسازی فراهم کند.
فروزان فرد خاطرنشان کرد: در صورتی که دستیابی به تولید خودروی ملی هم محقق نشود، می توان با تولید خودروهای خارجی در کشور (بجای واردات آنها) قسمتی از ارزش افزوده ایجاد شده توسط خارجی ها در این صنعت را کسب کرد.

 فریال مستوفی رییس کمیته سرمایه گذاری خارجی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران نیز با تاکید بر اینکه کشور بدون سرمایه گذاری داخلی و خارجی امکان اشتغالزایی ندارد گفت: سرمایه گذاران خارجی با مراجعه به از سامانه سرمایه گذاری اتاق تهران  از فرصت‌های سرمایه‌گذاری و قوانین و مقررات سرمایه‌گذاری آگاه شوند و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی امکان ایجاد اشتغال وجود ندارد.

عضو اتاق تهران خاطرنشان کرد:با توجه به جایگاه اتاق‌های بازرگانی در استان‌ها و تعامل آن‌ها با ارکان نظام، تعامل مناسب با دانشگاه‌ها و عضویت بیش از ٥٠ هزار نفر در آن‌ها، مکان مناسبی برای به اشتراک‌گذاری طرح‌های اقتصادی هستند.

 فریال مستوفی توضیح داد که برای راه‌اندازی این سامانه از مشاورین داخلی و خارجی از جمله در زمینه حسابرسی، حقوق و تنظیم نقشه راه استفاده شده است. در این سامانه فرصت‌های عام و خاص سرمایه‌گذاری در ایران معرفی شده زیرا بسیار مهم است که بدانیم در چه زمینه‌هایی بیشتر نیاز به سرمایه‌گذاری داریم.

مستوفی اعلام کرد کتابچه راهنمای سرمایه ‌گذاری در ایران، تدوین نقشه مشوق‌های سرمایه‌گذاری در هر استان با کمک سازمان برنامه تهیه شده که  امکان استفاده از فاینانس برای بخش خصوصی و غیره را از دیگر اقدامات انجام شده برای راه اندازی این سامانه را فراهم می کند.

 

 

کد خبر 20496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =