ایران و اسپانیا یادداشت تفاهم ریلی امضا کردند

یادداشت تفاهم همکاری های ریلی بین راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت دولتی مدیریت زیرساخت راه آهن اسپانیا در زمینه مدیریت ترافیک ریلی و مدرن سازی سیستم های سیگنالینگ و ارتباطات در شبکه حمل ونقل ریلی امضا شد

یادداشت تفاهم همکاری های ریلی بین راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت دولتی مدیریت زیرساخت راه آهن اسپانیا در زمینه مدیریت ترافیک ریلی و مدرن سازی سیستم های سیگنالینگ و ارتباطات در شبکه حمل ونقل ریلی امضا شد.

این یادداشت تفاهم را «نورالله بیرانوند» معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل ونقل راه آهن ایران و «فرناندو نیلولاس پویگاری» مدیر روابط بین المللی شرکت دولتی مدیریت زیرساخت راه آهن اسپانیا عصر سه شنبه(امروز) در حاشیه پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران امضا کردند.
بیرانوند در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگاران افزود: راه آهن اسپانیا در مدیریت ترافیک ریلی تجارب بسیار ارزشمندی دارد و ما درصددیم با امضای این یادداشت تفاهم از این تجارب در حمل ونقل ریلی ایران استفاده کنیم.
وی گفت: این یادداشت تفاهم به مدت 3 سال بین دو شرکت ریلی به امضا رسیده و در زمینه مدیریت زیرساخت های ریلی ، نگهداری و بازسازی مدرن خطوط و نحوه توزیع ظرفیت حمل و نقل باری و مسافری بر روی شبکه با انتقال دانش فنی و آموزش های مورنیاز برای پرسنل راه آهن همکاری خواهند کرد.
 پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع ،تجهیزات و خدمات وابسته، به منظور توسعه و تقویت زیربناهای حمل ونقل ریلی با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ، صبح روز دوشنبه(25 اردیبهشت ماه) آغاز به کار کرد.
فراخوان برای ساخت و تولید تجهیزات مورد نیاز شرکت های راه آهن، مترو و شرکت های حمل ونقل ریلی، برگزاری نشست های تخصصی با مسئولان صنعت ریلی کشور، رونمایی از آخرین دستاوردهای صنعت ریلی و صنایع وابسته به آن و ارائه ظرفیت های این بخش برای جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی از عمده اهداف برگزاری این نمایشگاه در تهران است.
این نمایشگاه با حمایت وزرات راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت شرکت های عضو انجمن صنایع ریلی ایران، شرکت های عضو انجمن صنفی حمل ونقل ریلی، دانشکده فنی و مهندسی راه آهن، تولید کنندگان و صنعتگران، شرکت های خدماتی فعال در عرصه شبکه ریلی کشور و شرکت های ریلی در فضایی به مساحت 30 هزار مترمربع برگزار شده است.
همزمان با این نمایشگاه 24 کنفرانس علمی، کارگاه های آموزشی و میزگردهای تخصصی در حوزه های مختلف حمل و نقل ریلی برگزار می شود. 
حمل و نقل ریلی به عنوان یکی از بخش های زیربناها در توسعه پایدار اقتصادی کشور نقش مهمی ایفا می کند و این بخش با برخورداری از ویژگی های چون ایمنی، ارزانی، مصرف انرژی کم و رعایت مسایل زیست محیطی از اهمیت زیادی برخوردار است. 
این نمایشگاه به عنوان دومین نمایشگاه بزرگ حمل ونقل ریلی جهان تا 28 اردیبشهت ماه در تهران برپاست و 160 شرکت داخلی و 130 شرکت خارجی از 16 کشور جهان در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای خود را در این بخش عرضه کرده اند. 

کد خبر 20507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =