تناسب تعرفه ای برای مدیریت واردات

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در بحث مدیریت واردات باید تعرفه‌ها را مناسب‌سازی کنیم

شهریار طاهرپور در آئین افتتاح شرکت نورد زاگرس ملایر، با اشاره به اینکه برای رونق اقتصادی نیازمند جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی هستیم، خاطرنشان کرد: بانک‌های عامل در سال ۹۵ در بحث تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی مبالغ شایان توجهی را پرداخت کردند. وی با بیان اینکه تولید و صنعت مؤلفه‌های قدرت در کشور هستند، گفت: با تورم ۴۰ درصدی و با سود بانکی بالای ۱۵ درصد نمی‌توان تولید خوبی داشت.

طاهرپور اظهار کرد: لازمه جذب سرمایه‌گذاران خارجی ایجاد امنیت در کشور است و دیگر امروز نمی‌توان با کشورهای دنیا مشاجره کرد بلکه باید با تعامل صحیح و راهبردی زمینه رونق اقتصادی و صادرات را فراهم کرد. طاهرپور با بیان اینکه در دولت یازدهم، افزون بر ۸۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفت، افزود: برجام برای کشور، امنیت سرمایه‌گذاران خارجی را به همراه داشت.

وی با بیان اینکه بعد از توافق برجام بسیاری از مشکلات ایران در حوزه تحریم‌ها رفع و کمبودهای مواد اولیه در بخش صنعت تا حدودی مرتفع شد، ادامه داد: طی دولت تدبیر و امید در حوزه صنعت اقدامات بزرگ و مهمی انجام شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه باید در بحث مدیریت صادرات و کاهش واردات به طور جدی وارد عمل شود، گفت: در بودجه سال ۹۶، افزون بر ۴۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از صادرکنندگان حمایت مالی درنظر گرفته شده که البته اندک است و باید حمایت‌های بیشتری صورت گیرد.

طاهرپور تأکید کرد: در بحث مدیریت واردات باید تعرفه‌ها را مناسب‌سازی کنیم تا وقتی کالایی در داخل کشور تولید می‌شود مشابه همان از خارج از کشور وارد نشده و تولیدکنندگان با مشکل مواجه نشوند. وی خاطرنشان کرد: در بحث مبارزه با قاچاق کالا نیز در دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی انجام شد و در سال گذشته با کاهش چشمگیر قاچاق کالا از ۲۵ میلیارد دلار در سال ۹۴ به ۱۲ میلیارد دلار در سال ۹۵ رسیدیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح فاز اول شرکت نورد زاگرس ملایر، را به فال نیک گرفت و از کوشش‌ها و پیگیری‌های مجدانه استان همدان، نماینده مردم ملایر و سایر مسئولان تقدیر و اظهارامیدواری کرد: این پروژه به سوددهی و اشتغالزایی قابل توجیه برسد.

کد خبر 20520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =