سکوی برجام برای پرش تجاری ایران

احمد پورفلاح گفت: توافق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، زمینه ساز گسترش مراودات و روابط تجاری ایران با دیگر کشورها بخصوص ایتالیا شده است

رئیس اتاق مشترک بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و ایتالیا گفت: توافق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، زمینه ساز گسترش مراودات و روابط تجاری ایران با دیگر کشورها بخصوص ایتالیا شده است.

 احمد پورفلاح در نشست مشترک با اتاق بازرگانی شیراز که با هدف گسترش اعزام و پذیرش هیات های تجاری، تبادل اطلاعات و دانش روز در شیراز برگزار شد افزود: شرایط کنونی اقتضا می کند که روند برقراری روابط تسهیل شود و سطح مراودات ارتقا یابد. 
وی ادامه داد: در بحث جذب حداکثری بنگاه های اقتصادی پس از توافق برجام، ایتالیا بر اساس سوابق شریک تجاری اول ایران بود و تراز تجاری ایران با ایتالیا همیشه مثبت بود. 
او اظهار کرد: ایتالیا را همچنین می توان تنها کشوری دانست که بعد از وضع تحریم های گسترده علیه ایران دچار بد اخلاقی نشد و روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با ایران حفظ کرد. 
پورفلاح، ضمن تاکید بر لزوم معرفی یک نماینده برای تسهیل در روابط اتاق بازرگانی شیراز و اتاق مشترک بازرگانی ایران و ایتالیا گفت: اتاق مشترک ایران و ایتالیا آمادگی کامل برای افزایش سطح مراودات به منظور انتقال اطلاعات و دانش روز و اعزام و پذیرش هیات های تجاری – اقتصادی دارد. 
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس هم ضمن تاکید بر لزوم توجه ویژه به ظرفیت و پتانسیل استان فارس در حوزه توریست سلامت و پزشکی و سرمایه گذاری در این زمینه گفت: این استان همچنین در زمینه کشاورزی و گردشگری دارای ظرفیت ها و پتانسیل های قابل توجهی است. 
وی ادامه داد: استان فارس در حوزه صنایع گاز و پتروشیمی نیز دارای ظرفیت های بسیار خوبی است و در این زمینه آماده پذیرش هیات های سرمایه گذاری و انجام مذاکرات برای توسعه این صنایع است. 
نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز نیز، ضمن اشاره به برخی شاخص ها و پتانسیل های اقتصادی استان فارس گفت: صنایع معدنی، پتروشیمی، فولاد، سنگ های تزیینی و کانی های غیر فلزی از جمله حوزه هایی در این استان است که امکان سرمایه گذاری گسترده در آن وجود دارد. 
محمد صادق حمیدیان افزود: هم اینک 92 درصد صادرات استان فارس را صادرات غیر نفتی تشکیل می دهد و در کنار توانمندی در صنعت فرش، در زمینه تولید محصولات کشاورزی نیز فارس دارای قابلیت های بیشماری است. 
اتاق بازرگانی ایران ایتالیا در سال 1992 توسط تعدادی از صاحب نظران اقتصادی و دست اندرکاران صنعت و تجارت کشور تاسیس شد و با استقبالی که از طرف بازرگانان و صاحبان صنایع در چند سال گذشته شده به عنوان یکی از بزرگ ترین اتاق های بازرگانی مشترک ایران با یک کشور اروپایی در آمده است. 

کد خبر 20604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =