گردش مالی حوزه پوشاک سالانه حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: سالانه حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی در حوزه پوشاک است و بازار وسیعی در این حوزه وجود دارد

به گزارش اگزيم نيوز به نقل از اتاق اصناف ایران، محمدمهدی زاهدی در کنفراس خبری کمپین حمایت از تولید پوشاک ایرانی که با حضور هنرمندان و قهرمانان ورزشی به میزبانی اتحادیه صنف پوشاک تهران برگزار شد، افزود: بنا بر آماری که ارائه شده بین ۳۰ تا ۶۵ درصد پوشاک از خارج کشور وارد می‌شود که حتی اگر ملاک را بر همان ۳۰ درصد بگذاریم، عدد بسیار بالایی می شود؛ لذا زمانی که توان بالایی برای تولید درکشور وجود دارد باید مانع از واردات شویم.

وی تصریح کرد: از میزان پوشاک وارداتی به کشور ۹۰ درصد آن قاچاق است که از مبادی غیر رسمی وارد کشور می‌شود و تنها ۱۰ درصد پوشاک وارداتی از مبادی رسمی وارد می شود . این مساله جای تاسف دارد و مسئولانی که در گمرک، وزارت کشور و نیروی انتظامی فعالیت می‌کنند، باید تلاش بیشتری را برای جلوگیری از ورود کالای قاچاق داشته باشند و مجلس و دولت نیز باید به دنبال سرمایه گذاری و حمایت از این مجموعه باشند.

زاهدی گفت: توان تولید پوشاک ایرانی با کیفیت و جذابیت بالا و قیمت مناسب در کشور وجود دارد و این توان و انگیزه تولید کاران ایرانی باید تقویت شود و جلوی واردات غیر ضروری را باید گرفت و به جای آن صادرات را تقویت کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اقتصاد دانش بنیان پیشانی اقتصاد مقاومتی است، افزود: یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی اقتصاد دانش بنیان است که با بهره گیری از ذهن های خلاق جوان و ایجاد نوآوری در حوزه مرتبط با آن حرفه و صنعت میسر می شود .

وی تصریح کرد: نگاه به صنعت پوشاک باید نگاه کاملا علمی باشد و از این بایت از اتحادیه پوشاک برای ایجاد مرکز پژوهش‎های اتحادیه باید تشکر کرد؛ چنین رویکردی دانش بنیان است و این رویکرد کمک بسیار موثری را در طراحی های جدید، دوخت، مدل های جدید و به روز ایرانی، بازاریابی و عرضه خواهد داشت.

زاهدی اظهار کرد: خوشحالیم که کمپین حمایت از تولید داخلی ایجاد شده و من در اینجا از همه مردم و مسئولان می خواهم تا به این کمپین بپیوندند . همچنین بانوان ایرانی نقش بسیار مهمی را در راستای حمایت از تولید داخلی دارند و حمایت از تولید پوشاک داخلی بستر اشتغال زایی ، کارآفرینی و صادرات بیشتر را فراهم می‌کند و کمک بزرگی به اقتصاد پایدار در کشور است.

کد خبر 20783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =