بررسی چهارده موضوع اساسی در توسعۀ صادرات خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات در نشست میز کالایی مربوط

اولین جلسۀ میز صادرات خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات با حضور ریاست کل سازمان توسعه تجارت، نمایندگان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز پژوهش‌های مجلس، اعضای کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران و جمعی از صاحب‌نظران بخش خصوصی در این حوزه تشکیل شد

به گزارش اگزيم نيوز به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، در این جلسه مهندس خسروتاج پس از تبیین بازنگری و تغییرات در ساختار سازمان توسعه تجارت ایران افزود: تشکیل میزهای خدمات با توجه به ساختار جدید سازمان توسعه تجارت ایران در جهت تجمیع و تمرکز فعالیت‌های هر شاخۀ صادراتی و به خصوص فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین تهیۀ نقشۀ راه و ساماندهی نظام آماری و جمع‌آوری آمار صادرات فاوا است.

وی در ادامه اظهار داشت: رویکردها به بخش فناوری، امیدوارانه است، بنابراین، باید با شناخت مخاطبین، موانع و بازار هدف، آیندۀ کشور را به سمت برنامه‌ریزی برای صادرات این صنعت سوق دهیم. خسروتاج ضمن تأکید بر اهمیت حضور تشکل‌ها و بخش خصوصی در توسعۀ صادرات خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: هر میزان این مسئولیت را به تشکل‌ها بسپاریم آیندۀ این صنعت را بیمه کرده‌ایم.

در ادامۀ این جلسه نمایندگان بخش خصوصی به طرح مشکلات بر سر راه صادرات پرداختند که می‌توان به فقدان استراتژی در صنعت فاوا، مشکلات مالیاتی در صدور نرم‌افزارهای صادراتی، مجوزهای مورد نیاز جهت انجام صادرات، بالا بودن کارمزد سود تسهیلات بانکی و عدم تطابق برنامه‌های آموزشی کشور با بازار کار اشاره کرد. همچنین بر لزوم تدوین برنامه‌ای جهت توانمندسازی بنگاه‌ها تأکید شد.

در پایان مقرر گردید در هر ماه جلسۀ میز خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات، با پیگیری و رفع حداقل نیمی از موارد مطرح شده در نشست قبل، با حضور صاحب‌نظران و نمایندگان بخش خصوصی تشکیل شود.

کد خبر 20784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =