برنامه پرهزينه چینی جهت سازمان دهي اطلاعات جهان

برنامه بسیار محبوب چینی به‌سرعت به یکی از داغ‌ترین استارت آپ های جهان تبدیل شد. این اپ توسط یکی از کارکنان سابق ماکروسافت بنیان‌گذاری شد، توتیاو (Toutiao) از هوش مصنوعی برای ایجاد نیاز بخشی به اخبار و فیلم‌ها بر اساس منافع افراد استفاده می‌کند

توتیاو که به زبان چینی یعنی «سرفصل» می‌خواهد به مقصد شماره یک محتوای آنلاین تبدیل شود. سرمایه‌گذارها شرط بسته‌اند که این شرکت می‌داند چه‌کاری انجام می‌دهد، به همین دلیل 11 میلیارد دلار به ارزش آن اضافه کرده‌اند. این میزان در توییتر، در مقایسه با این برنامه، 12.3 میلیارد دلار بود.

این برنامه زاییده افکار ژانگ ییمینگ 33 ساله است. او سال 2012، بعد از راه‌اندازی یک پورتال املاک و مستغلات و کار برای شرکت سفر آنلاین این برنامه را شروع کرد. کارمندان سابق ییمینگ این‌گونه توصیف کرده‌اند که او، متفکر است و زمان‌های آزاد خود را صرف کدنویسی و خواندن مدیریت و فن‌آوری می‌کرده است.

توتیاو چطور پول درمی‌آورد؟

این برنامه تعاملات رسانه‌های اجتماعی کاربران و محتوای مصرف آن‌ها را به بیش از 4000 شرکت رسانه‌ای به اشتراک می‌گذارد. مدیران معتقدند که آن‌ها برخی از پیچیدگی‌های فناوری در این صنعت را توسعه می‌دهند. کاربران با این برنامه، بدون نیاز به دنبال کردن حساب‌های مختلف، اخبار موردنظر را مطالعه می‌کنند که باعث می‌شود دیگر نیازی به ساختن اکانت های گوناگون در شبکه‌های اجتماعی مختلف نداشته باشند.

به نظر می‌رسد که تاکنون فرمول آن کارساز بوده است. کاربران به‌طور متوسط هرروز 76 دقیقه در این اپ به سر می‌برند. این اپ یک مقصد جذاب برای تبلیغ هم به شمار می‌رود. چراکه از طریق داده‌های آن، آگهی‌دهندگان می‌توانند کاربران را بر اساس هدف خود بر اساس سن، محل زندگی و منافع موردتوجه قرار می‌دهند.

شانگدا، کارگر 26 ساله یک شرکت بیوتک می‌گوید: این سایت، بسیار آسان است، می‌توانید اخبار موردعلاقه خود را در آن دنبال کنید و همچنین هشدار آخرین اخبار هم نگه می‌دارد. او به مدت 6 ماه است که از توتیاو برای پیگیری اخبار مالی برای کار خود استفاده می‌کند. اما بااین‌حال، «وو»، کاربری دیگر معتقد است که «همه‌چیز آن چیزی نیست که شما می‌خواهید.» به گفته او برخی نظرها به‌شدت احساسی و مبتذل هستند. او توصیه کرده است که ستون اظهارنظرها کاهش پیدا کند و نظرات باکیفیت پایین فیلتر شود.

مانند فیس بوک و توییتر، توتیاو هم با اخبار جعلی و محتوای نامناسب مبارزه می‌کند. این شرکت می‌گوید، مجازات کاربرانی که از محتوای توهین‌آمیز استفاده می کنند، تعلیق و یا حذف حساب کاربری آن‌هاست. آن‌ها توسط هوش مصنوعی این محتویات هرز را شناسایی می‌کنند. مردم چین تشنه خبر هستند، آن‌ها به این برنامه هجوم آورده‌اند: تعداد کاربران فعال در یک سال گذشته دو برابر شده است و از 30 میلیون نفر به 78 میلیون نفر رسیده است و حالا هم بیش از 100 میلیون نفر است.

چالش توتیاو این است بتواند حرکت در این بازار شلوغ را ادامه دهد. در حال حاضر او اقدامات بلندپروازانه ای برای رشد در چین و دیگر کشورها در نظر دارد.

کد خبر 20786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =