تفکیک وزارت خانه ها برای کشور هزینه بر است

مسعود خوانساری: تقاضای ما از دولت این است که در بحث لایحه تفکیک وزارتخانه ها با شتاب عمل نکند بلکه با بررسی بیشتر کارشناسی این لایحه مد نظر قرار بگیرد

به گزارش اگزيم نيوز، بیست و هفتمین جلسه هیات نمایندگان اتاق تهران صبح امروز سه شنبه بیست و سوم خردادماه در محل اتاق تهران برگزار شد. مسعود خوانساری در آغاز این جلسه به موضوع تفکیک وزارت خانه ها اشاره کرد و گفت: در موضوعاتی از این دست باید کار کارشناسی انجام شود. در بحث ادغام وزارت خانه ها کار کارشناسی صورت نگرفت و به نظر می رسد برای تفکیک آنها نیز بدون بررسی های لازم تصمیم گیری می شود. خصوصا در بحث احیای وزارت بازرگانی بخش خصوصی خواهان کارشناسی های لازم است.

وی هزینه بر بودن ادغام دو وزارت خانه بازرگانی و صنعت و معدن را گوشزد کرد و گفت: یکسال زمان برد تا این دو وزارت خانه با یکدیگر ادغام شوند و هزینه های اینکار نیز زیاد بود. تفکیک وزارت خانه ها نیز همین موضوع را به دنبال خواهد داشت  که مغایر با طرح های کوچک سازی دولت است.

خوانساری خبر از تشکیل کمیته ای در این راستا در اتاق تهران داد و اظهار داشت: در این کمیته از همه کارشناسان و صاحب نظران دعوت می شود برای رسیدن به نظری کارشناسی و واحد در این کمیته شرکت کنند.

خوانساری در ادامه این جلسه خواسته‌های بخش خصوصی از دولت جدید آقای روحانی را عنوان کرد و گفت: انتظار بخش خصوصی از دولت این است که طبق وعده های داده شده شاهد تقویت بخش خصوصی و حضور پررنگ تر آن در اقتصاد باشیم. بخش خصوصی راهکارهای پیشنهادی خود را برای تقویت اقتصاد به دولت ارائه کرده و  در شرایطی که دولت دوازدهم در شرف انتخاب کابینه است این پیشنهادات را بازبینی و دوباره به دولت تقدیم می کند.

خوانساری خاطر نشان کرد: توجه به توان و پتانسیل اتاقهای بازرگانی در فرصت های صادراتی پیش روی کشور از مهمترین خواسته های بخش خصوصی است. ما این آمادگی را داریم که در صورت تمایل دولت، برای طرح‌های نیمه‌تمام و پروژه‌های ملی و استانی که بر اثر کمبود اعتبارات به مشکل خورده‌اند، کمک کنیم. بخش خصوصی  با این اقدام در کوچک کردن دولت و رونق اقتصادی موثر خواهد بود.

وی همچنین  به توانمندی  اتاق بازرگانی در رایزنی اقتصادی در خارج از کشور با کمک وزارت امور خارجه اشاره کرد و گفت: امیدواریم همکاریهای سازنده ای در این مورد بین اتاق بازرگانی و وزارت امور خارجه صورت بپذیرد.

خوانساری گفت: برای رسیدن به رشد 8 درصدی قطعاً نیازمند سرمایه هستیم. بدين ترتيب براي دستيابي به  این هدف وزارت اقتصاد و بانک مرکزی باید موظف شوند تا 100 میلیارد دلار برای سرمایه گذاری خصوصا در بخش خصوصی را تامین و تضمین کنند.

رئیس اتاق صنعت، معدن، کشاورزی و بازرگانی تهران در ادامه گفت: بخش خصوصی انتظار دارد اولویت کاری وزرای انتخابی رئیس جمهور کوچک کردن دولت، برون سپاری و تقسیم کار با بخش خصوصی باشد. دولت بیش از اندازه بزرگ شده و دخالت در اقتصاد زیاد است. امیدواریم با انتخاب وزرای کارآمد در دولت دوازدهم شاهد بهبود این وضعیت باشیم.

خوانساری اتاق بازرگانی را دیده بان گردش اقتصادی در کشور نامید و گفت: ما مانند همیشه آمادگی داریم در زمینه مبارزه با پولشویی و مبارزه با فساد و ایجاد دولت الکترونیک به منظور دستیابی به شفافیت با دولت همکاری کنیم. این هدف با ارتباط بیشتر دولت و بخش خصوصی بدست خواهد آمد.

 

 

 

 

 

کد خبر 20789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =